Todayyy is the day!!! Huh.. nervous you know... Hahaha..
" Everything settle Kasih? " tanya Father. Aku senyum sambil menganggukkan kepala.
" Haa... belajar rajin.. dapar diploma terus tolong Father uruskan ladang ternakan. "
" Amboi... senang nya Father... tak nak la gitu. " rungutku.
" Kenapa? Dah Father bagi jalan mudah... kamu nak jalan susah pulak? " soal Fatherku.
" At least.. interview la kita dulu.. I want an experience for interview.. i want to start from the bottom.. tak nak la terus naik.. "
" Haha.. okay jantung pisang. Father bagi kamu kerja cuci ladang je la "
" FATHERRR!!! "
############################
Di dalam bilik kuliah, aku rasa bagitu janggal kerana aku lebih tua dari budak-budak yang duduk di hadapan, belakang , kiri, dan kanan aku. Hah.. biarlah!
" Hai awak "
Aku menoleh ke belakang.
" Awak baru masuk ke? " tanya dia.
" Ye.. saya baru masuk... Nama awak siapa eh? " tanyaku.
" Panggil Zahra. I repeat paper sebab tu I masuk kelas ni. Management sewel you know? If you don't mind , I duduk sebelah you? " tanya dia.
" Yea.. sure! " kataku girang.
" Nama u? " tanya dia dengan mesra. Gila la budak ni. Mesra giler!
" Panggil I Kasih... I baru je attend my fisrt kuliah ... "
" Wow.. Kasih... are you kidding me? Ni mesti anak bongsu! "
" Well, you guessed it right. "
" FYI, mulut I memang macam ni... jangan kecik hati eh? " katanya lemah.
" Eh tak la.. mulut I lagi berbisa dari you.. Boleh buat telinga orang bernanah " selorohku.
" Weh, gilalah! I perhati you dati tadi.. you macam rendah diri. Kalau u nak tahu.. tak semua kat sini.. umur diorang lebih muda dari you.. Ada yang umur 30-an you know? "
" Eh.. betulke? "
" Takkan I nak tipu... " senyum Zahra .
Kalau sekali pandang dari segi penampilan Zahra... tentu orang cop dia sebagai perempuan gedik. Sebab apa?
Rambut ikal panjang Zahra yang blonde, dihiaskan lagi pemakaiannya yang rugged and swag , makeupnya yang menyerlah tapi cantik. Waa.. aku rasa nak mintak ajar dia cara make up la wei. Serius cantik.
" You budak harian ke asrama?
" Asrama.. kan first sem kena stay kat asrama.. "
" Shit. I lupa " kata Zahra. Aku tergelak dengan perangai nya yang spontan. Zahra kemudiannya tergelak juga.
###############$#$$#$$######
" Weh! Jomlah kita usha-usha budak junior kita! Manalah tahu kau sangkut satu atau empat ! " ajak Jay.
" Gila kau Jay? Aku nak sangkut banyak nak buat apa? " tergelak aku perlahan
" Ala Riz! Kau dah nak tua kot!!! Jomlah.. Haaa.. tengok tu.. dua orang awek tu.. Satu yang alim.. satu 'mem'! " Jay menunjuk dua figura yabg disebutnya. Immedietly, hati aku rasa berdebar. Memang dah kena sangkut la ni!
Kasih dengan kawannya yang 'mem'." Haa... kan dah kena sangkuuut~ kata tak nak.. kau suka yang 'mem' tu ke? " Jay seloroh.
" Apa kau merepek ni? Kau suka sangat yang 'mem' tu, usha lah dia!" kataku.
" Tapi.. kan.. yang 'mem' tu.. macam aku kenal la wei. "
" Haha.. kau semua budak kat U ni kau kenal. Pastu, kau gelar smeua budak macam-macam. Ada jenglotlah, kura-kura lah.." gelakku. Jay mula menarik mukanya.
" Eh amoi, jangan merajukla.. Susah ooooo" selorohku.
" amoi tu untuk perempuan la bahlol! " Jay sekeh kepalaku dengan kuat.
############################
" Kat U ni.. kalau u perasan.. diorang sangat mementingkan ekosistem. Pokok-pokok ni semua dijaga dengan penuh teliti. "
" Pokok pun kena jaga ke Zah? " aku mula nak ketawa.
" Ketawalah u.. ketawa.. ni semua untuk research my darling. I dah buat ok? " Zahra muncungkan mulutnya.
" Alaaaa.. jangan gitu wak... Kite baru kenal.. waakkkkk~" aku memujuknya.
" Ish.. awak awak.. geli! " kata Zahra sambil membuat muka.
" Zah.. kalau u free kan.. ajar I make up.. I suka la the way you apply contour tu.. " kataku.
" But dear, not all contour sesuai kat muka... depends on the shape muka tu "
" ajar je la.. " rungutku.
Walaupun sehari berkenalan.. aku rasa sangat selesa dengan Zahra. Entah la... ( Jangan cop aku lesbian.) :p
#P.S : 'mem' = wanita atau perempuan berpenampilan kebaratan.
YOU ARE READING
Hikayatku dan Hujanmu
Random" You won't know how I miss you when you gone" - Qi " Aku terpaksa bukannya aku sengaja." Kasih Kasih dan Qi merupakan buddys yang rapat semenjak tingkatan satu sehingga tingkatan lima. Dalam diam, Kasih jatuh cinta kepada Qi . Malang tidak berbau...