Pada hari majlis pertunangan Kak Ngah dengan bakal tunangnya, Kasih sedang membantu Mother membuat persiapan terakhir di ruang tamu rumah.
" Kasih, why so silent today? Sedih ke Kak Ngah dah nak tunang?" tanya Motherku lembut.
" Oh.. adalah sedih sikit.. but I'm okay la Mother." kataku lembut. Sebenarnya.. aku masih teringat pertemuan aku dengan Qi. Aku akui memang salah aku.. tetapi demi keselamatan Qi jugak.
" Haaa, Ju diam ni dah kenapa? Hilang mulut dah?" Mother menyoal. Aku tergelak bila dengar Mother mengomel.
" Tak lah. Ju letih Mother." kataku perlahan.
" Ala, tahanla sikit energy tu.. majlis kita sejam lagi ni.. " mengeluh Mother.
" haha, tahulah Mother!" kataku.
############################
Di luar rumah, terdapat beberapa caterer menyedia dan menghidangkan makanan untuk para tetamu. Guess what? Father menggunakan catering Gerai Nasi Ayam Ngah. Mesti Qi adakan? Aku mengeluh kecil dan aku redha apa yang nak berlaku pada masa akan datang.
" Excuse me? Nak lalu..."
Aku menoleh ke arah suara yang garau itu. Qi hanya memandang ku kosong dan hanya lalu di tepi ku.
" Eleh mamat tu " kataku sambil memandang Qi sedang mengatur set bekas simpanan makanan. Aku mula memandang Qi dari segi fizikal nya. hmm.. banyak perubahan! Kini, kulitnya lebih cerah berbanding dulu, rambut nya yang selekah sudah menjadi lebih kemas dan tubuhnya lebih tegap which bukan la tegap macam body builder.. sederhana la.. okay la..
" JUWITA KASIH!"
" oh mak badan kau tegap tapi kacak! eh mak kau! "
Ya Allah... malunya siot. Semua pelayan caterer yang busy tadi ketawa melatah aku. Qi mula smirking walaupun dia tengah lap pinggan!
" Dari tadi Mother panggil kamu. kamu tak dengar ke? Teman Kak Ngah kamu dalam bilik! main-main dia pulak kat sini"
Aku hanya menggangguk dan terus masuk kedalam rumah.
YOU ARE READING
Hikayatku dan Hujanmu
Random" You won't know how I miss you when you gone" - Qi " Aku terpaksa bukannya aku sengaja." Kasih Kasih dan Qi merupakan buddys yang rapat semenjak tingkatan satu sehingga tingkatan lima. Dalam diam, Kasih jatuh cinta kepada Qi . Malang tidak berbau...