Toprak odanın ortasında durmuş bana bakıyordu. Kendimi hemen banyoya attım. Niye kapıyı çalmadan odaya girmişti ki? Bende salaklık neden odanın kapısını kitlemedim ki? Diyip kafama vurdum. Canım acıdığı için ovmaya başladım. Kapıyı aralayıp kafamı çıkarttım. Odaya bakınca, Toprak görünürde yoktu. Ne olur ne olmaz diye kıyafetlerimi alıp hemen banyoya geri girdim.
Kıyafetlerimi giyerken bir yandan da aynaya bakıyordum. Terbiyesize bak sen izin almadan odama giriyor.
Banyodan çıkıp direk yatağa uzandım. Yatağın belime verdiği rahatlık bana huzur vermişti. Gözlerimin ağırlığını taşıyamaz hale gelmiştim...
TOPRAK'TAN
Onu odada o şekilde görünce içimde biraz kıpırtı olmuştu. Vücudunun açık kısımlarının pürüzsüzlüğü beni benden almıştı. Daha fazla odada durmayıp dışarıya çıkmıştım. Neden kapıyı çalmadan girmiştim sanki. Zaten kıza karşı ufak da olsa bir ilgim var birde böyle görünce çok değişik olmuştum. Merdivenlerden inip balkona geçtim. Masada oturup karşıma baktım. Babam bana dik bir şekilde bakıyordu
"oğul sana iki çift lafım vardır"
"buyur baba"
"oğul bak bu iş çok uzadı. Etrafta laf söz dolanmaya başladı. Hem sana hem kıza yazıktır. Hem bu kadar uzatmak törelerimize de karşıdır"
"tamam baba siz ne zaman uygun görürseniz o zaman yapalım düğünü"
"tamam oğul 2 gün sonra yapalım."
"tamam"
Babamın yanından kalkıp odaya geri döndüm. Bu sefer kapıyı tıklamıştım ama ses gelmemişti. İçeriye girince yatakta melekler gibi uzanan müstakbelime baktım. Çok masumdu. Uyurken normal halinden eser yoktu. Yırtıcı değildi, bana anlamsız bakmıyordu. Bu hali çok hoşuma gitmişti. Elimde olsa onu hep uyutmak isterdim.
Yatağa oturup yanına uzandım. Saçlarına tutunca biraz mırıldandı ama uyanmadı. Saçları çok yumuşaktı ve bu hoşuma gitmişti. Tam burnumu saçlarına götürecekken uyandı. Ben de ayağa kalkıp odada gezinmeye başladım.
" sen ne arıyorsun bu odada?"
"müstakbelimin odasına girmek için izin mi alıcam?"
"Evet çünkü benim özelim olabilir değil mi? Akıllı ol biraz. Saksıyı çalıştır."
Tek kaşını kaldırıp bana baktı. Gözleri yine Alev saçıyordu. Bana meydan okuyan bir karım olacaktı. Tam da aradığım eş heyt yavrum bee.
"2 gün sonra kadınım oluyorsun."
"ben senin sadece görünüşte karın olacağım. Etraftakiler sadece öyle bilecek. Ama biz öyle olmayacağız. Bana elini süremeyeceksin. Anlaşmada da olduğu gibi. Beni kullanıp üzerime kuma getirmene izin vermeyeceğim."
" ahahahhahaahha ne kuması sen ne diyorsun." yanına yaklaşıp yanağını avuçladım. Yüzümüz arasında çok az mesafe bıraktım.
" sen sadece bana ait olacaksın. Senden başkası haram olacak bana. Sana da benden başkası"
"elini çek!" bu kız neden benimle bu kadar inatlaşmak zorundaydı. Sinirlenip dışarıya çıktım. Odanın kapısı biraz fazla hızlı çarpmıştı sanırım çünkü annem koşarak yanıma gelmişti.
"neyin var oğul?"
"bir şey yok ana. Sadece bunaldım."
Annem huyumu bildiği için fazla ısrar etmedi. Aşağıya inip beni katta yalnız bıraktı.Hemen babamın yanına gittim. Zaten çok uzun sürmüştü ve bu kızın tavırlarından bıkmıştım.
" baba bütün Mardin'e haber sal. Yarın bu konakta düğünüm olacak."
"tamam oğul" Babamın sert çehresi biran yumuşamıştı. Annem aradan atlayıp
"ama oğul daha hazırlık yapmadık"
"anaaa!"
"tamam oğul"
Ömür'ün olduğu odaya direk girdim. Üzeri giyinikti zaten.
"napıyorsun?" demesine kalmadan onu kucağıma aldım ve odadan çıktım.
"yaaa pislik bırak beni"
Onu yere indirdim ve
"birdaha bana bu evde bu lafları kullanırsan seni gebertirim"
Kolundan tutup merdivenleri indirdim.
"bırak be adam bırak.Ben buradaki diğer kadınlara benzemem. Unuttun herhalde. Rahat bırak beni. Konuşacaksan insan gibi konuş. "
"oğul noluyor bıraksana gelinimi"
"anaaa" diye bağırdım.
Konakta çıkıp ömür'ü arabanın içine fırlattım.
"nereye?"
"gelinlikçiye. yarın benim oluyorsun"
ÖMÜR'DEN
Ailesi o evde olmasa silahla dize getirecektim. Tabi gelirse. Eşkiya çıktı başımıza aptal.
Beni arabadan indirip mağazaya soktu. Etrafım beyazlarla süslenmişti ve çok güzellerdi.
"birini seç"
Bu adam neden böyleydi ki? Sanki ben dedim benle evlen.
Denediğim gelinliklerin hiçbirini beğenmemişti. Yok çok açık, yok öyle yok böyle diye diye gidip kendisi gelinlik bulmuştu.
Gösterdiği gelinlik çok güzel bir gelinlikti ve onun istediği tarzdaydı. İtiraz etmeden kabul ettim. Sıra ona damatlık bakmadaydı ama o "benim evde var" diyip geçiştirmişti. Yarın büyük gündü ve beni zorluklar bekliyordu. Ya Allah bismillah
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVCI VE TÖRE
Ficción GeneralToplantı başladığından beri sadece töre cinayetleri ve evlilikleri hakkında konuşuyorlardı. Adamın ağzından çıkan son kelime beni çıkmaza sürükledi. "ve bu töre ile ilgili davalarla Ömür hanım gidip yerinde ilgilenecek. Yani Mardin'e gidiyorsun Ömü...