HG9 ;

810 91 25
                                    

( Haemin POV )

Aku bangun di awal pagi sebab semalam sudah deal dengan Yoongi untuk keluar . Selepas aku dapat kebenaran daripada appa , aku terus masuk tidur .

" Nanti balik pukul berapa ? " tanya Hoseok oppa yang sedang siap untuk bekerja .

" Molla .. " balas aku dengan ringkas .

Taehyung oppa duduk di sebelah aku . Dia ni tak kerja ke ? Roti bersalut jem strawberi dicapai .

" Oppa sentiasa sokong Haemin .. Jangan pernah menyesal sebab ambil jalan ini .. " kata Taehyung oppa .

" Gomawo oppa .. Sebab support Haemin .. " balas aku sambil memeluk Taehyung oppa .

---

Sudah pukul 1.00 tapi kelibat Yoongi masih belum aku nampak . Dia cakap on time . Tapi dia yang tak sampai lagi . Tiba-tiba bahu aku ditepuk oleh seseorang .

" Yow ! Mianhae lambat .. Jalan jem .. " kata Yoongi dengan selamba dia je .

" Sudah .. Khaja .. Aku tak tahu pasal perempuan ni .. Harap kau faham .. " balas aku .

Yoongi menarik lengan aku kemudian satu per satu kedai kami masuk . Macam-macam karenah aku tunjukkan dekat dia . Tapi dia sabar je .

Sampailah kami masuk ke kedai make-up . Wow wow . Aku mana minat make-up-ii ni !

" Miss , tolong cantikkan muka dia . Dah macam tenuk dah saya tengok . " kata Yoongi kepada pelayan kedai itu .

" Min Yoongi shibal ! " desis hati aku .

Pelayan itu mula touch-up muka aku . Serius aku cakap aku janggal dengan semua ni . Senang cakap aku tak suka langsung !! Tapi disebabkan Jimin , aku relakan .

" Okey , miss dah siap .. Neomy yeoppo .. " aku memandang cermin di hadapan aku .

Seyeslah ni aku ? Kenapa lain gile muka aku ?! Yoongi yang tengah bermain telefon bimbit kupanggil . Sekali dia pandang , dia terpegun .

Well , aku tahu aku cantik /fliphairs/ .

" Cantiknya kau .. Kenapalah Jimin tak notice kau .. "

" Sebab aku kasar .. " jawab aku dengan nada perlahan ..

Setelah Yoongi membayar semuanya . Aigoo rasa bersalah pula dekat dia . Baju dia belikan . Kasut . Make-up . Dan termasuklah baju sekolah ..

" Yoongi-ah .. Gomawota .. " kata aku dengan segannya .

Yoongi mengusap rambut aku yang baru dihitamkan begitu juga dengan Yoongi . Selama ni rambut aku berwarna putih kuning . Macam profile author tuuu . Pendek rambut pun macam tu .. Muka je tak okey ..

" Lepas ni kita nak pergi mana ? " tanya Yoongi .

Aku memandang sekeliling . Yup . Baru aku perasan .. Dia naik apa ?

" Kau naik apa datang sini ? " soal dibalas dengan soal . Tahniah ..

Yoongi menunjuk ke arah sebuah kereta . Like seriously ?

" Kereta kau ke ?! "

Yoongi menganggukkan kepalanya . OMG !! Memang dia kayalah ..

" Jom .. Kita pergi Hangang Park .. " Yoongi memberi cadangan .

Aku terus anggukkan kepala dan masuk ke dalam kereta Yoongi . Begitu juga dengan Yoongi . Enjin kereta dihidupkan . Dan kereta Yoongi mula meninggalkan shopping complex itu dan menuju ke Hangang Park .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now