HG5 ;

784 94 3
                                    

( Haemin POV )

Aduh sakitnya badan aku main bola petang tadi . Aku baring di atas katil dan mencapai telefon aku .

Gambar Jimin aku jadikan sebagai wallpaper . Salah satu kenapa aku tak bagi dia buka telefon aku . Nanti dia curiga .

Meja solek aku berhadapan dengan katil aku . Aku memandang diri aku di cermin . Penampilan aku , gaya aku , perangai aku , adakah Jimin suka ?

" Park Jimin . Lelaki yang pertama buat aku jatuh cinta . " kata aku kepada diri aku sendiri .

Pintu bilik aku diketuk . Aku bingkas bangun dan membuka pintu . Wajah Hoseok oppa muncul di hadapan pintu .

" Waeyo oppa ? " soal aku .

" Tak nak bagi oppa masuk ke ? " Soal dibalas dengan soal . Niceu !

Aku membuka sedikit pintu dan memberi haluan kepada oppa . Pintu bilik dibiar terbuka . Aku dan Hoseok oppa duduk di atas katil .

( Hoseok POV )

Aku memandang wajah adik aku sorang je . Even dia tomboy , dia tetap perempuan .

" Oppa kenapa ? Ada masalah ke ? " soal Haemin .

" Kenapa Jimin panggil Haemin , Raon ? " Aku bertanya balik .

Itu soalan yang aku hendak tanya dari petang tadi . Aku cuma curious . Bukan apa , sesedap nama Haemin kenapa nama Raon juga Jimin panggil ?

Haemin berdiri di jendela . Aku berdiri di sebelah dia . Aku dengar Haemin mengeluh .

" Oppa tahu tak .. Haemin sekarang tengah jatuh cinta .. Tapi Haemin tak sanggup nak beritahu orang tu yang Haemin cinta kat dia .. " Haemin mula membuka cerita .

" Tapi , Haemin jadi macam ni sebab Haemin tiada seorang ibu . Haemin bukan nak salahkan Omma . Tapi , disebabkan Haemin membesar dengan oppa , Taehyung oppa dan appa .. Itu yang membuatkan Haemin jadi macam ni . Haemin bukan seperti perempuan lain . Yang minat shopping , keluar sana sini . Haemin teringin nak jadi seperti mereka . Tapi Haemin tak boleh . Jung Raon . Sedapkan nama tu ? "

Aku memandang langit . Siapakah lelaki yang telah mencuri hati adik aku ? Ye . Aku masih ingat lagi waktu sebelum omma menghembuskan nafas terakhir .

" Pesakit ini lemah .. Encik kena pilih sama ada isteri encik atau anak encik . " kata doktor itu .

Aku pada ketika itu baru berumur 17 tahun manakala Taehyung berumur 16 tahun . Aku memandang appa . Aku tahu appa dalam dilema .

" Hyung .. Adakah omma akan tinggalkan kita ? " soal Taehyung .

Aku memandang Taehyung lalu memeluknya .

" Encik kena buat keputusan sekarang . Isteri encik bertarung nyawa di dalam itu . " kata doktor itu sekali lagi .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now