HG27

434 53 2
                                    

SEOUL KOREA , Park Jimin ahli kumpulan BTS telah dimasukkan ke dalam wad atas masalah kesihatan .

Chimchim Siannya dekat Jimin oppa .. get well soon ..

Btsneverwalkalone Big hit tolong bagi diorang rehat !

Aku menutup telefon dan letakkannya di tepi . Kebanyakkannya komen salahkan Big Hit . Pd nim sendiri pun terkejut sebab Jimin tertiba di masukkan ke dalam hospital . Aku memandang Jimin yang baring di atas katil .

Doktor cakap Jimin okey . Aku memandang adik Jimin , Park Jihyun .

" Jihyun .. Tolong tengokkan Jimin .. Noona nak pergi majlis pegembumian Yoongi .. " kataku dengan lemah .

Sesungguhnya aku masih tidak dapat terima yang Yoongi pergi dulu sebelum aku . Terasa baru semalam kenal dia . Jihyun anggukkan kepala .

" Noona take care .. Jihyun tahu Noona kuat orangnya .. " kata Jihyun .

Aku keluar dari wad Jimin dan terus keluar dari hospital . Aku nampak seseorang sandar di kereta aku .

" Suga ? " tekaku .

" Eo ? Min .. " betullah sangkaan aku .

" Buat apa dekat sini ? " tanyaku .

" Aku tahu kau tak kuat lagi . Aku jadi pemandu kau . Dah cepat masuk .. " kata Suga kemudian dia menarik tangan aku dan membukakan pintu .

" Masuk .. " aku ikut kata dia .

Dalam perjalanan , suasana sunyi . Tiada sorang pun yang buka mulut .

" Min .. Kita dah sampai .. " kata Suga .

--

" Appa .. " aku memeluk badan appa . Appa mengusap badanku . Aku menangis teresak-esak di dada appa .

" Appa tahu .. Min sabar nae ? Min kena kuat .. " appa cuba beri semangat kepadaku .

" Biarkan Yoongi pergi dengan tenang . Nanti dia terseksa sebab Min asyik nangis sebab dia .. " kata appa lagi .

" Min cuba appa .. "

" Mana Jimin ? "

Aku hanya diamkan diri .

" Appa , Min balik dulu .. " kataku kemudian beredar dari situ .

--

" Jihyun ? " aku menjenguk ke dalam wad Jimin .

Alahai cutenya adik beradik Park ni .. Kesian Jihyun terpaksa jaga Hyungnya . Aku mengusap rambut Jihyun dan usapan aku membuatkan dia terjaga .

" N-noona ? " Jihyun menggosok matanya . Aigoo kiyowo ..

" Mian .. Jihyun terpaksa jaga Jimin .. " kataku .

" Animida .. Dulu masa kecil , Hyung selalu jaga Jihyun bila Jihyun sakit , kalini .. Biarlah Jihyun yang jaga Hyung .. Mesti hyung terkejut .. " kata Jihyun sambil memandang ke arah Jimin .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now