HG19

647 77 20
                                    

( Haemin POV )

" Okey .. Sampai disini sahaja mesyuarat kita . Kamu semua boleh bersurai . " kata Bang PD-nim .

Aku mula merenggangkan segala otot-otot aku dan mengemas buku nota .

" Min .. " panggil Jimin dengan nada manja .

" Mwo ? " aku memandang Jimin di sebelah aku .

Kini di dalam bilik mesyuarat hanya ada aku dan dia . Yang lain semua dah keluar . Kebas dah bontot aku duduk selama 3 jam .

" Lunch jom ? " tanya Jimin .

" Tak nak lah .. " aku menolak pelawanya .

" Kau ni .. Kalau Yoongi ajak mesti kau terimakan . " kata Jimin dengan nada merajuk .

Aku memandang ke bawah . Sudah 4 tahun Yoongi hilang tanpa berita . Aku rindu dengan dia . Tapi apakan daya , dia takkan datang balik .

" Yah .. Sorrylah kalau aku buat kau teringat dekat Yoongi . Akukan ada .. " kata Jimin .

" Mana ada .. Kaukan namjachingu aku .. Lagipun Yoongi yang paksa aku untuk terima kau .. " kataku perlahan .

" Haemin .. "

" Kau nak jumpa Yoongi ? "

Aku anggukkan kepala .

" Esok , ikut aku .. Kita pergi ke suatu tempat .. " katanya kemudian dia keluar dari bilik mesyuarat .

Aku mengeluh dan terus keluar dari bilik mesyuarat .

---

Di Pejabat Haemin

Pintu bilik aku diketuk . Haish ! Aku dah lah tengah serabut dengan BTS punya jadual . Boleh pula Bang PD-nim suruh kosongkan jadual mereka .

" Masuk ! " pekikku dari dalam .

Pintu dibuka . Dan ada 7 orang melangkah masuk ke pejabat aku . Aku memandang mereka semua .

" Duduk . " kataku .

Mereka bertujuh menuju ke meja perbincangan . Aku meninggalkan tempat aku dan menuju ke arah mereka .

" Ada ada nak datang ? Semua pula tu . " kataku kemudian aku memandang sorang-sorang .

" Noona , sebenarnya ... " Jungkook memulakan bicara .

" Sebenarnya ? "

" Aish ! Min , kitorang nak bercuti . Sebab tu Bang PD-nim suruh kosongkan jadual kitorang.  " Jimin terus beritahu hal sebenar .

" Dah tu ? Aku tengah busy settlekan jadual korang . Kena minta maaf bagai sebab tak dapat join itu join ini . " mereka semua memandang bawa .

" Tapi aku tak marahlah .. Nikan kerja aku . "

" Betul Min tak marah ? " tanya Namjoon. 

" Betul lah Joon .. Malam , nanti Min datang dorm . Pastikan bersih ! Kalau tak Min tak nak belanja ! " kataku .

Mereka semua tersenyum bila mendengar perkataan 'belanja' . Mereka semua meminta izin untuk beredar . Aku anggukkan kepala . Aku memandang Yoongi yang tak gerak dari tadi .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now