( Jimin POV )
Baru sahaja sehari aku tidak menelefon mahupun mesej Haemin sudah terasa rindunya nak mesej ataupun dengar suaranya .
" Hyung ? Termenung apa tu ? " kata Jungkook sebaik sahaja dia duduk di sebelah aku .
" Tengok masa depan aku dengan Haemin " kataku selamba .
Jungkook menumbuk bahu aku dengan manja .
Aku mengeluh kemudian melentokkan kepala di bahu Jungkook .
" Hyung ni kenapa ? " tanyanya .
" Selama Min cakap jangan contact dia langsung .. Tapi hati hyung ni dari tadi tak sedap .. " balasku .
" Sedapkanlah hati tu .. Letak garam ke gula ke .. Nak suga ? Kook panggilkan Suga hyung .. " gurau Jungkook .
Aku memberi jelingan tajam kepadanya . Jungkook tersengih .
" Jadi , contactlah dia .. "
" Hyung tak nak . Sebab dah janji dengan dia .. Tapi yang buatkan hyung curious , Insta Min . Dia post gambar ibarat dia nak jauhkan diri dengan Hyung .. " kataku lagi .
Jungkook mengangguk faham . Aku tahu dia mesti dah tengok insta Min . Diakan on noti dekat insta dia . So bila Min post photo or video , automatik Jungkook akan dapat .
Aku merenung skrin telefon . Nak call ke tak nak ?
---
( Malaysia )
Aku menarik bagasi aku setelah aku sampai di KLIA . Aku mula meneruskan pencarian mencarik teksi yang aku sudah tempah sehari sebelum aku pergi . Selepas aku nampak , aku terus menuju ke teksi tersebut .
Aku tidak beritahu rakanku yang berada di sini kerana sudah pasti mereka akan bagitahu si Jimin . Aku tak nak sesiapa tahu kehadiran aku di sini kecuali Appa , Hoseok dan Taehyung oppa .
Dalam perjalanan ke hotel , aku asyik merenung skrin telefon . Aku sudah menukar nombor telefon . Insta , Wechat , Line semua aku delete dan buat yang baru tetapi aku masih ingat password dan username yang lama .
" Miss .. Kita dah sampai .. " kata pakcik itu .
Hello hello lupakan aku ni pandai sedikit bahasa malaysia ?
" Thank you .. Keep the change . " kataku sekali itu aku memberi duit .
Aku memandang hotel di hadapan aku sementara pak cik teksi mengeluarkan 2 buah bagasi dari bonet .
" Thank you again .. " aku menundukkan kepala kepada pakcik tersebut.
Aku mula menarik bagasi dan menuju ke kaunter .
" Hello , welcome to Hotel EX'TIC " kata pelayan tersebut .
EX'TIC ? Nama itu membuatkan aku tergelak . Nama kelas aku masa di tingkatan 5 . Aku masih ingat lagi budak kelas aku .
Maafkan aku , sebab tidak dapat hadiri Reunion korang .
" Jung Raon .. "
" Please wait .. " kata pelayan itu .
" Jung Raon number room 635 . " kata pelayan itu lagi kemudian dia menyerahkan aku sekeping kad .
YOU ARE READING
© Handsome Girl | PJM
FanfictionWalaupun dia kacak , dia masih cantik . Ideas : @yifanbae Start / 26.9.16 End / 31/3/17