( Jimin POV )
Aku terus merempuh bilik Suga hyung . Muka aku merah merona . Suga hyung memandang aku dengan pandangan kau-dah-kenapa ? .
" Hee .. Hyung hari ni kita sebilik eh ? " tanyaku dengan sengihan .
Suga hyung menjongketkan keningnya .
" Bukan kau cakap kau satu bilik dengan Haemin ke ? Apehal kau ni ? Tiada angin tiada ribut tertiba nak tidur dengan aku ? Lagi pun bilik ni katil size king tau bukan dua katil berasingan . Maksud aku katil bujang . " kata Suga hyung .
Aku mencebik .
" Hyung kalau tak bagi tu cakap jelah . Chim keluar dulu .. "
Tapi tangan Suga hyung menarik tangan aku membuatkan langkahku terhenti .
" Janganlah merajuk .. Hyung gurau je .. " kata Suga hyung .
Aku memeluk tubuh badan aku . Memalingkan muka ke arah lain asalkan bukan menghadap muka Suga hyung .
" Uri Chimchim .. Janganlah merajuk .. Nanti Hyung curi Min kan . Meroyan kang . " ugut Suga hyung .
Aku terus memandang Suga hyung dengan pandangan tajam .
" Bwo ? "
" Haemin Chim punya ! Hyung boleh belah ! " marahku .
" Ye ye .. " kata Suga hyung dengan acuh tak acuh .
---
( Haemin POV )
Sudah pukul 12.00 tengah malam tapi aku masih tak masuk tidur . Aku asyik teringat apa yang Yoongi cakap dekat aku .
" Sana dah kembali .. " kata Yoongi .
Aku menunjukkan sedikit riak terkejut . Kerana haritu kami bertembung dekat hospital .
" Dia jumpa aku .. Dia cakap dia akan dapatkan hak dia balik . Bermaksud dia akan rampas Jimin dari kau . Dia akan buat Jimin berpaling tadah dari kau . Tolong jangan biarkan benda itu berlaku .. Sana makin psycho . " kata Yoongi .
Aku terdiam tak terkutik .
" Min , kalau aku ada buat sesuatu yang sakitkan hati kau .. Aku minta maaf .. " katanya lagi .
" Wae ? Kau nak gi mana ? "
" Tak gi mana-mana pun .. " balasnya .
Aku memandang langit yang dihiasi dengan Bintang berkelipan . Aku masih ingat lagi di mana aku dengan Yoongi nyanyi lagu Didi and friends . Ahh rindunya saat itu .
" Yoongi .. yoongi .. Disebabkan kau , aku di sini .. Aku beria nak tungg kau last-last kau sangkut dengan Jimin .. " kataku sendirian .
Aku kembali ke katil . Lengan aku dijadikan alas laluku letakkan kepala ku diatas lengan aku . Lama-kelamaan aku pun tidur .
YOU ARE READING
© Handsome Girl | PJM
FanfictionWalaupun dia kacak , dia masih cantik . Ideas : @yifanbae Start / 26.9.16 End / 31/3/17