" Buat pengetahuan kamu semua , Jung Haemin ataupun dikenali sebagai guru tarian BTS akan bakal berkhawin dengan salah seorang daripada ahli BTS iaitu Park Jimin . Jadi saya nak minta persetujuan dari semua pihak untuk bersama-sama menjayakan hubungan pasangan sejoli kita ini . " kata pdnim dengan semangatnya .
" Sekiranya ada bantahan , sila angkat tangan kerana ini hal serius . Kita kena buat perjumpaan dengan ARMY Korea untuk memberi amaran agar tidak mengenakan sebarang ugutan dan seangkatan denganya kepada Haemin . " kata pdnim lagi .
" Seperti yang anda maklum , Jimin seorang duda selepas bercerai dengan Minatozaki Sana pada bulan lepas . Saya rasa ARMY tak akan kesah tentang hubungan mereka . " sambung pdnim lagi .
Mereka semua terangguk-angguk mendengar satu per satu perkataan yang keluar dari mulut pdnim . Akhirnya mereka semua setuju untuk bekerjasama dalam hal ini .
" Okey boys .. Malam ini kita adakan V live . Dan .. kita akan jujur dengan mereka malam itu juga . Boleh ? " kata pdnim .
" Tapi pdnim .. Mereka tak kisah ke ? " tanya Si Rapmon .
" Kita abaikan komen diorang . " empat perkataan itu sahaja buatkan mereka rasa terkejut .
Belum pernah mereka abaikan komentar daripada ARMY .
" Untuk kebaikan Jimin dan Haemin juga . "
" Baiklah pdnim . " kata mereka semua .
" Okey ! Selain itu , hujung bulan ini kita akan mengadakan makan malam bersama semua pekerja Big Hit Entertaiment . So , kalau boleh datang lah ye . " semua orang mula bercerita mereka nak pakai baju apa dan lain agi .
" Okey diam-diam . Tema untuk makan malam itu black and white . So saya cadangankan para wanita sila memakai black and para lelaki pakai warna putih . Setuju ? " kata pdnim kemudian tanya.
" Setuju ! " setelah mendapat kata putus dari mereka semua untuk makan malam itu , perjumpaan pun bersurai .
Aku menutup buku notaku dan keluar dari bilik meeting . Ketika aku berada di hadapan pejabat lamaku , aku ternampak Suga berada di dalam .
Aku mengetuk pintu dan masuk .
" Suga ? Buat apa kat sini ? " tanyaku sebaik sahaja aku meletakkan punggungku di kerusi kulit .
Suga menongkat dagu kemudian memandangku . Pandangan dia buatkan aku rasa tidak selesa .
" Kenapa ? Any problem ? " tanyaku sekali lagi .
" Aniya .. Cuma Min makin cantik selepas balik dari Malaysia . " katanya .
Aku ketawa kecil .
" Mana ada . " balasku.
Aku mula meng'on'kan komputer di hadapan aku . Aku cuma nak tanya kerja aku ni sebagai guru tarian ke manager dia semula ni ? Sebab banyak sangat tugasan pdnim beri padaku .
Ketika aku sedang khusyuk membuat tugasan yang pdnim berikan , Suga mula bercakap .
" Apa kau rasa selepas Yoongi dah tiada ? " soalnya . Namun soalannya membuatkan aku terus henti membuat kerja itu .
" Tak dapat menafikan yang aku terlampau sedih dengan pemergiannya . " balasku sebagai jawapan untuk soalan tadi .
" Walaupun kau dah ceritakan macam mana kau boleh terserempak dengan dia .. Tapi ceritakanlah kenapa kau buat Jimin begitu ? " pintanya dengan sedikit aegyo .
YOU ARE READING
© Handsome Girl | PJM
FanfictionWalaupun dia kacak , dia masih cantik . Ideas : @yifanbae Start / 26.9.16 End / 31/3/17