HG30

404 42 8
                                    

Aku merebahkan badan aku ke katil selepas pulang dari rumah Jimin . Sungguh apa yang dia katakan membuatkan bulu roma aku meremang .

Aku memandang ke tepi . Nampakya patung tu ada lagi . Aku bangun dan mencapai patung itu . Kemudian aku memeluknya dan secara tak langsung aku menangis .

" Nado bogoshipeo , Chim .. " suaraku sayu-sayu .

Aku ego . Aku menahan rasa cemburu bila Sana dan Jimin membuat sweet moments di hadapan aku.

Di luar bilik Haemin , Hoseok dan Taehyung berdiri di hadapan bilik Haemin .

" Hyung .. Tae rasa Haemin terseksa .. " kata Taehyung .

" Hyung pun rasa macam tu .. Tak sangka pula Jimin ambil keputusan begitu .. Tak boleh nak buat apa-apa sebab Jimin dah 2 tahun khawin dengan Sana . " balas Hoseok pula .

" Apa motif Sana ajak Haemin jumpa dia ? Nak jeleskan dia ? Nak sakitkan hati dia ? Geram pula Tae dengan dia .. " kata Taehyung sambil mengetap bibir .

" Tae esok temankan Min pergi Big Hit . " kata Hoseok .

Taehyung mengerutkan dahi .

" Dia buat apa kat situ ? " tanyanya .

" Dia dapat jadi guru tarian . Dan hyung paling tak sangka , dia jadi guru tarian Bangtan Boys . Iaitu kumpulan Jimin . " kata Hoseok .

Taehyung anggukkan kepala .

" Hyung pun ikutlah sekali . Mana tahu hari pertama dia nervous ke ? Hyungkan penari terbaik setakat ini lah . " kata Taehyung .

" Kau perli ke puji ni ? " tanya Hoseok  kemudian menggulingkan matanya ke atas 🙄

" Dua dua Hyung 😂 " kata Taehyung kemudian dia ketawa kecil.

" Khaja .. Jom masuk tidur .. " ajak Hoseok kemudian mereka berdua menuju ke bilik masing-masing .

---

Keesokkan paginya , aku bangun dari tidur dan terus mencapai telefon .

" 6 pagi ... " aku meraup muka .

Aku menuju ke meja solek . Mataku sembab . Teruk sangat ke aku nangis malam tadi ? Aku mula membersihkan diri dan mempersiapkan diri .

" Min .. Hari ni kau jadi guru tarian . Nak si pdnim pun nak bersecret-secret dengan aku siapa kumpulan yang aku kena ajar tu . So kau kena terima dengan redha macam lagi Irfan haris tu . " kataku di hadapan cermin dengan diri sendiri .

" Fighting ! "

Aku keluar dari bilik dan serentak itu Taehyung dan Hoseok oppa pun keluar juga .

" Min dah siap ? Khaja kita pergi sekarang ! " kata Hoseok oppa dengan semangatnya .

" Oppa ikut ke ? Baguslah ! " kataku riang .

Aku mula menuju ke ruang tamu di mana appa berada . Tanganku dihulurkan untuk menyalam appa .

" Tak nak sarap dulu ke ? " tanya appa .

Kami bertiga gelengkan kepala . Hoseok oppa mengambil kunci kereta di penyangkut kunci .

" Khaja khaja ! Nanti lambat pula sampai ! " bebel Hoseok oppa .

---

Apabila sudah sampai di hadapan bangunan Big Hit Entertaiment membuatkan aku berasa gelisah , gementar senang citer semua perasaan ada .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now