HG16

764 86 12
                                    

( No One's POV )

Haemin memandang langit di waktu malam . Banyak bintang berkelipan . Mulai malam tu dia jadi milik Yoongi . Entah kenapa hati dia terbuka untuk Yoongi . Tapi Jimin macam mana ?

" Setakat ni Jimin tak de cakap pun yang dia cintakan aku .. "  kata aku dengan diri sendiri .

" Ah .. Lantaklah ! Baik aku masuk tidur . " aku terus baring di katil dan pergi ke alam mimpi .

---

" Haemin bangun .. Nanti lambat ke sekolah .. " kata Hoseok .

Haemin mengeliat kecil kemudian mencelikkan matanya .

" Oppa .. "

" Nae ? "

" Malaslah nak sekolah .. "

" Tak de tak de .. Cepat mandi . Nanti Jimin datang . " kata Hoseok oppa kemudian dia beredar dari situ .

Haemin mencebik kemudian dia terus mencapai tuala dan masuk ke bilik air . Selepas 10 minit , Haemin keluar dari bilik air dan terus memakai baju sekolahnya.

" Haemin , turun makan . " kata Taehyung .

" Nae ! " sahut Haemin dari dalam .

Haemin membetulkan bajunya kali terakhir dan turun ke bawah . Hoseok tengah sediakan makanan .

" Appa eodi ? " tanya Haemin .

" Dah keluar awal pagi tadi .. " balas Taehyung oppa sambil menyapu coklat di roti .

" Oppa tak kerja ? " tanya Haemin lagi .

" Makan . Banyak pula tanyak dia . " kata Hoseok oppa sambil meletakkan roti canai di hadapan Haemin . [ Adakah Roti Canai Di Korea ? Hentam Sajalah . ]

Haemin mencebik .

Ting , tong !

" Itu mesti Jimin .. " kata Hoseok .

" Hai Haemin !! " jerit Jimin .

" Hai . " balas pendek Haemin .

Jimin duduk di sebelah Haemin . Haemin memandang Jimin dengan pelik .

" Bwo ? "

" Depan saya ni bidadari ke ? " tanya Jimin .

" Benda siak kau merepek . " balas Haemin .

" Percakapan dia macam tak berubah .. " bisik Taehyung kepada Hoseok .

Hoseok menganggukkan kepala . Haemin menjeling Taehyung .

" Khaja . Nanti lambat pula . " balas Haemin kemudian dia terus menuju ke arah pintu .

" Tunggulah aku ! "

---

" Eo ? Yoongi-ahhh !! " jerit Haemin keriangan .

Jimin di sebelahnya mencebik . Haemin merangkul leher Yoongi . Memandangkan Haemin pendek , Yoongi terpaksa merendahkan sedikit badannya .

" Morning Haemin .. " sapa Yoongi .

" Morning too !! " balas Haemin .

" Ehem ehem ! " Jimin berdehem .

Haemin dan Yoongi memandang Jimin .

" Btw , nanti kelas kita lawan kelas Jimin kan ? " tanya Haemin .

Yoongi anggukkan kepala .

" Kalahlah kumpulan kauuu ! " usik Haemin .

Jimin memandang Haemin dengan riak yang tidak percaya . Senyuman sinis dipaparkan .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now