( Haemin POV )
NICE , OH TERLEBIH NICE !
Appa sekarang jalan ke hulur ke hilir sambil tangannya ke belakang manakala kami bertiga tunduk ke bawah .
" Jung Hoseok ! "
Hoseok oppa menelan air liur apabila appa memanggilnya . Aku memeluk lengan Taehyung oppa dengan erat .
" Apa peranan kamu sebagai anak pertama ? "
Hoseok oppa diam .
" Jawab bila appa tanya ! "
Ada masa appa serius , ada masa appa gembira , ada masa appa sedih .
" Jaga adik-adik . "
" Then , kenapa rumah selerak ? Macam tongkang pecah ! "
Aku mengesat air mata di baju Taehyung oppa . Sebab kami berdua , Hoseok oppa kena marah .
" Appa jebal .. Jangan marahkan Hoseok oppa .. Hoseok oppa tak bersalah .. "
Aku melutut di hadapan Appa . Hoseok oppa terkejut dengan perlakuan aku .
" Yah , Haemin-ah .. Bangun .. "
Hoseok oppa menarik tangan aku supaya bangun tapi aku enggan . Taehyung juga melutut di sebelah aku .
" Appa .. Jangan salahkan Hoseok hyung . "
Kami berdua tunduk ke bawah . Tiba-tiba kami rasa seseorang mengusap kepala kami . Aku mendongakkan kepala .
" Mianhae . Appa tak marah pon . Appa cuma terkejut tengok rumah berselerak . "
Aku memeluk appa sambil nangis .
" Appa menyesal Haemin .. Appa tak didik kamu macam perempuan .. Kalau tak rumah ni tak selerak .. "
" Aniya .. Appa .. Haemin adalah anugerah yang diberikan oleh Tuhan . Perangai , kelakuan dia sangat unik . Appa jangan cakap begitu . "
Hoseok mengusap rambut aku . Aku tersedu-sedan .
" Appa sayangkan kamu bertiga .. "
" Kamu pun .. "
---
( No POV )
Ting ! Tong !
Haemin berlari ke arah pintu . Dia sudah tahu siapa gerangan yang datang ke rumah dia .
" Park Jimin .. Masuklah ! "
Sapa Haemin dengan riang .
" Kau ada jiran baru ke ? "
" Haah . "
" Cantik dok aku tengok "
Hati Haemin seperti dicucuk-cucuk . Hatinya rasa sakit . Tapi dia memamparkan senyum hambar .
" Kau asal ? "
Haemin mengelengkan kepalanya .
" Owh ? Jimin ? "
Hoseok baru keluar dari biliknya setelah puas menilik dirinya .
" Nae .. Raon ajak . "
" Raon ? "
Hoseok mengerutkan dahinya . Siapa Raon ? Desis hati Hoseok .
" Nae .. Nilah Raon .. "
Jimin menunjuk ke arah Haemin . Haemin tersengih .
" Ni Haeminlah .. Nama dia Haemin .. Jung Haemin "
Jimin pula mengerutkan dahinya .
" Tapi register sekolah tunjuk dia Jung Raon "
" Ahh sudah ! Mana Taehyung oppa ? "
" Pfft ! "Jimin menahan dirinya daripada gelak . Hoseok dan Haemin memandang antara satu sama lain .
" Kau asal ? "
" Tak sangka boyish macam kau panggil oppa juga . Cuba kau panggil aku oppa . Nak dengar juga "
Pipi Haemin merah merona . Haemin tutup kedua pipinya dengan tangannya .
" Tak nak ah ! Tak gentleman kau tahu tak ? "
PAP !
Dahi Haemin dijentik oleh Jimin . Haemin mengerang kesakitan .
" Sakitlah ... Kau kenapa ? "
" Saje "
Haemin mencebik . Mata Haemin melilau mencari Taehyung . Tiba-tiba Taehyung muncul di belakang Haemin membuatkan Haemin terkejut.
" Apa oppa ni ?! Terkejut tau tak ? "
Taehyung tersengih .
" Dahlah jom ! Tunggu korang abis berdrama sampai keesok tak abis "
Hoseok mencelah . Haemin dan Taehyung mencebik .
X
Mianhae kak pia tak best .. Idea kering ..
YOU ARE READING
© Handsome Girl | PJM
FanfictionWalaupun dia kacak , dia masih cantik . Ideas : @yifanbae Start / 26.9.16 End / 31/3/17