( Haemin POV )
Aku bangun setelah mendengar sesuatu yang amat menganggukan aku untuk teruskan tidur . Aku menggarukan kepala dan menyarungkan selipar dan menuju ke luar bilik .
Aku memandang sekeliling dan cuba cari dari mana datangnya bunyi itu . Dapur ? Kakiku pantas menuju ke dapur dalam keadaan mamai lagi .
Aku nampak seseorang sedang memasak . Dan orang tu lelaki . Pandanganku masih kabur dan hanya samar-samar . Aduh lupa nak ambil cermin mata ..
" Eo ? Min .. Kamu dah bangun .. " kata lelaki itu .
Aku cuba mengecam muka lelaki tersebut . Setelah aku nampak sepenuhnya siapakan gerangan di hadapan aku ni .. Aku terkejut . Itu Jimin !!
" Chim ?! M-macam mana kau masuk ke rumah aku ni ?!?! "
Jimin hanya tersengih .
" Kau sendiri yang bagitahu nombor password rumah kau . Aik ? Takkan namjachingu nak masuk rumah yeojachingu sendiri pun tak boleh ? " tanyanya dengan muka polosnya itu .
Aku mengetap bibir . Ada patut dia tanya soalan itu ? Lobak di hadapan mata aku kucapai dan memukul Jimin .
" Appo !! " Jimin melarikan diri ke ruang tamu .
" Kau tanya salah ke ? Kau tanya soalan bodoh ?! " marahku .
Jimin sudah memanjat sofa untuk elak dipukul oleh aku .
" Kau tahu tak aku mati-mati fikir pencuri ! Rupanya kau ! "
" Min-ah .. Aku tengah masaklah .. Nak gaduh lain kalilah .. " katanya dengan takut .
" Nasib aku ni baik ! " aku meletakkan lobak di atas meja .
" Come .. Teman aku memasak .. " Jimin menarik tangan aku dan membawa aku ke meja makan . Aku menongkat dagu dan melihat dia masak.
" Untung kau dapat aku . Pandai masak , hensem , cute pula tu apㅡ "
" Masak . " kataku simple .
Jimin pout . Dia mengusap kepalanya kerana aku membaling penutup botol minuman .
Suasana di dapur hanya kedengaran bunyi desiran masakan Jimin.
" Chim .. Kau nak tahu tak .. " aku memulakann bicara .
" Mwo ? "
" Aku ... Rindu Yoongi .. Bila kita nak jumpa dia ? " aku menguis-guis sayur di hadapan mata aku .
Jimin mengeluh . Dia mematikan api dan meletakkan sepinggan nasi goreng di hadapan aku . Nampak sedap .
" Kau tak fikir aku ? Yoongi sanggup serahkan kau dekat aku sebab dia tak nak kau disakiti lagi . "
" Dia fikir aku ni barang ke ? Main pass-pass ? " aku pula mengeluh .
" Lepas sarapan kita gerak gi Daegu .. " kata Jimin .
" Ingat tak pesana aku ? Sediakan mental fizikal kau .. Kalau boleh sediakan tisu . Dekat sana sejuk . " kata Jimin kemudian dia meninggalkan aku seorang diri di meja makan .
Aku memandang nasi goreng . Haih .. Nak tak nak kena makan juga . Kalau tak kena gastrik ..
---
" Chim ! Cepatlah ! Kata nak gerak sekarang ! Apalah perempuan lagi cepat siap dari lelaki . Sudah-sudahlah sembur minyak wangi tu ! Aku je yang bau . " bebelku .
Jimin tiba di sebelah aku dengan sengihannya .
" Okey khaja ! "
Perjalanan tersebut mengambil selama 50 minit . Tapi yang aku pelik kenapa kita di hospital ?
" Chim .. Kenapa kita dekat hospital ? "
" Kau akan tahu .. Jom .. "
Jimin menuju ke kaunter . Aku hanya mengikutnya dari belakang .
" Pesakit bernama Min Yoongi . "
" Chamsimanyo .. " kata jururawat itu .
" Bilik 939 tingkat 4 .. " kata jururawat itu lagi .
" Khasamida .. Min khaja .. " kata Jimin lalu mengenggam tangan aku dengan erat sekali . Aku memandang Jimin .
Tibanya di bilik 939 . Aku memandang Jimin .
" Masuklah .. Aku tunggu di luar .. " kata Jimin .
Aku membuka pintu dan menutupnya balik . Aku mula menuju ke arah katil dengan langkah yang berat . Hati aku mula rasa tak sedap.
Aku duduk di kerusi dan tangan aku menggigil apabila aku nampak wajah itu .
" Y-yoongi .. " mataku mula berkaca . Tangan Yoongi pantasku capai lalu digenggam .
" Yoongi .. Ireonnaseyo .. " air mata aku sudah mengalir keluar ..
" Yoongi baru sahaja tidur .. Badan dia masih lemah .. Dia suruh aku rahsiakan pasal ni tapi aku tak sanggup dengan kau asyik cakap kau rindu dia .. " kata Jimin di belakangku .
" Muka dia mirip macam Suga hyung kan ? " Jimin senyum segaris .
" K-kanser dia macam mana ? "
" Berjaya buang .. Tapi tulah .. Yoongi masih tak boleh terima kenyataan sebab omma Yoongi yang dermakan hatinya .. " kata Jimin .
" Dah berapa lama kau tahu pasal ni ? " aku memandang muka Jimin . Mungkin mataku sudah sembab .
" 1 tahun yang lepas .. Aku selalu senyap-senyap keluar dari syarikat dan tuju ke sini . Aku beritahu hal sesama tentang kau dengan dia . "
Aku memandang Yoongi dengan lama .
" Mianhae Yoongi-ah .. Mianhae .. " aku mengusap tangan Yoongi kemudian menciumnya .
" Khaja .. Kita balik .. "
Aku seperti tidak mahu meninggalkan Yoongi . Jimin menarik tangan aku dan beredar dari situ .
X
Mianhae pendek ... Biasanya taip 1000 lebih ke atas . Ni 600 jee .. Author baru official 14 tahun 😂 . Sadis birthday author tepat-tepat 25.12 hari christmas 😂
YOU ARE READING
© Handsome Girl | PJM
FanficWalaupun dia kacak , dia masih cantik . Ideas : @yifanbae Start / 26.9.16 End / 31/3/17