HG10 ;

830 103 32
                                    

( Haemin POV )

Malam sudah tiba . Aku turun ke bawah . Badan appa dipeluk . Aigoo dah lama sangat appa tak muncul dalam cerita ni ..

" Waeyo ? Kenapa tak bagitahu ada tetamu ? Ish ! " marah Appa .

Aku tergelak kecil . Lengan appa dirangkul oleh aku .

" Appa .. Haemin yeoppo ? " kata aku sambil mengerdipkan mata aku banyak kali .

" Nae .. Permaisuri appa ni sentiasa cantik .. " balas appa sambil mengusap rambut aku .

Aku tersengih apabila Appa memuji aku . Tiba-tiba ada seseorang menyampuk .

" Alah appa .. Puji dia buat apa .. Buat kembangkan bontot dia je .. Koyak spender dia . " balas Hoseok oppa .

" Mworago ?! " aku terus menarik rambut Hoseok oppa .

" Ahhh ! Appo !! Haemin-ah !! " Hoseok oppa mengerang kesakitan .

" Cakap Haemin cantik ! "

" Haemin huduh !! "

" apa ?! " aku menarik rambut Hoseok oppa lagi kuat .

" Okey okey !! Haemin cantik ! " kata Hoseok oppa dengan ketidakrelaannya .

Aku melepaskan rambut Hoseok oppa kemudian tersenyum kepuasan .

" Dah dah .. Mari makan .. Kesian Yoongi tunggu korang .. " pelawa appa .

Aku menjelirkan lidah dan duduk di kerusi meja makan . Hoseok oppa duduk di hadapan aku memandang aku dengan tajam . Aku hanya buat tak endah .

" Makan Yoongi .. Mianhae kalau tak sedap .. " kata appa .

" ahh .. Gwenchana ahjussi .. Ini pun dh okey .. " balas Yoongi .

Sesi makan sudah mula . Masing-masing senyap . Hanya kedengaran bunyi sudu dan garfu bersentuh dengan pinggan .

Aku hanya orang pertama yang habis makan . Aku mengangkat pinggan dan cawan lalu diletakkak di dalam singki . Air paip dibuka dan bermulalah kerja aku untuk membasuh pinggan dan cawan kotor .

---

Selesai membasuh pinggan , aku terus naik ke bilik . Sampai sahaja di bilik , aku terus berdiri di balkoni . Rumah Jimin ditengok .

Wae Jimin ? Kenapa kau tak nampak betapa ikhlasnya aku cintakan kau ? Aku sanggup ubah diri aku demi kau .

Yoongi berdiri di sebelah aku . Sejak bila ntah dia masuk bilik aku . Langit malam it dibanjiri dengan bintang . Banyak bintang berkelipan .

" Bintang-bintang di langit .. Menghiasi angkasa .. " aku mula menyanyi lagu didi and friends .

Jangan nak gelak okey ! Aku minat didi and friends juga ! Fikir aku asyik layan WWE je ke ? Hell no !

Yoongi gelak kecil di sebelah aku .

" Tinggi di atas sana , seperti mutiara .. Macam depan aku ni .. " Yoongi menyambung lirik lagu bintang-bintang . Tapi ayat terakhir dia tu buatkan aku pelik .

" Abaikan ayat terakhir tu .. " kata Yoongi dengan selambanya .

Aku kembali memandang langit . Alangkah bestnya kalau aku boleh petik satu bintang ..

" Kau tengok tu .. Bilik Jimin menyala . Mesti dia tak tidur lagi . " Yoongi menunjukkan bilik Jimin .

Aku memandang bilik Jimin lalu mengeluh . Yoongi memandang aku .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now