HG3 ;

863 98 0
                                    

" Makan macam perempuan boleh tak ? "

Taehyung mengetuk kepala Haemin dengan sudu .

" Appa ! Tengok oppa ! "

" Anak manja ! "

" Jeleslah tu ! "

" Apa kau kata ?! "

Taehyung pergi sekat Hoseok . Hoseok memandang Taehyung dengan penuh tanda soal .

" Hyung pegang aku hyung ! Pegang aku !! "

Hoseok mengangkat kening kirinya . Manakala Taehyung sudah menghulurkan kedua lengannya kepada Hoseok .

" Sebelum aku tibai Haemin , baik kau pegang ! "

" Wow wow .. Agak-agaklah .. Haemin perempuan kot ! "

Haemin menjelirkan lidahnya . Taehyung mendengus kasar .

" Aigoo-aigoo .. Anak appa pagi-pagi dah bising ! "

Rungut Mr.Jung yang baru bangun dari tidurnya . Hoseok , Taehyung dan Haemin cepat-cepat berdiri tegak .

" GOOD MORNING APPA !! "

Mereka bertiga membongkokkan badan mereka . Lalu tersengih . Mr.Jung tersenyum . Dari kecil mereka ajar adab dan membuahkan hasil juga segala ajaran yang dia ajar .

" Harini Haemin tak sekolah ? "

Mr.Jung duduk di meja makan . Roti bersalut kaya selamat masuk ke dalam mulut .

" Nope . Oppa benarkan . YUHU !! "

Haemin memanjat sofa lalu melompat ke bawah . Hoseok dan Taehyung mengelengkan kepalanya melihat adik perempuannya itu .

" Petang ni kita pergi main bola sepak nak ? "

Soal Taehyung .

" NAK ! "

---

Haemin menyeluk poketnya lalu mengeluarkan telefonnya . Nombor Jimin ditekan . Selama 3 saat , baru Jimin jawab panggilannya .

" Jimin , oppa aku ajak main bola sepak nak ? "

" Oppa kau ? Taehyung dan Hoseok ? "
" Nae .. "

" Omg ! Aku rindu dekat diorang ! Okey set time set tempat "

" Nanti aku mesej annyeong . "

Haemin mematikan panggilannya . Haemin berdiri di beranda . Matahari pagi memang bagus untuk kulit . Haemin ternampak seorang perempuan sedang menjemur baju .

Haemin memerhatikan pergerakan perempuan itu . Sungguh berbeza dari dirinya . Perempuan itu ayu , manakala dia kasar .Perempuan itu berambut panjang manakala dia berambut paras leher . Perempuan itu melakukan kerja yang perempuan patut buat sedangkan dia tahu apa yang lelaki buat .

" Kalaulah aku luahkan perasaan dekat Jimin ? Dia suka ke ? Apa reaksi dia ? "

Mata Haemin dari tadi memandang perempuan itu . Sampailah perempuan itu sedar kehadiran Haemin . Perempuan itu tersenyum dan melambai ke arah Haemin .

Haemin tersenyum kekok kerana sudah kantoi . Kakinya terus bergerak masuk ke biliknya .

" Dia lelaki ke perempuan ? Pakaian macam lelaki .. Mungkin dialah yang omma cakap . Jung Raon .. "

---

" HAK ALAH OPPA ! BAGILAH PELUANG !  "

" MANA BOLEH !! "

" ALAH KAU NI ! AMIK NI ! "

" SAKITLAH PABO !! "

" YA AMPUN ! KENAPA DENGAN KORANG NI ? SEBAB GAME NEED FOR SPEED JE KORANG GADUH ? "

Hoseok bercekak pinggang . Penat melihat karenah kedua adiknya itu . Haemin menarik muka manakala Taehyung menunduk .

" Minta maaf sekarang . "

" TAK NAK! "

Hoseok mengeluh . Jam di dinding dijeling . Lambat lagi Mr.Jung nak balik . Baru 2 jam Mr.Jung pergi kerja dan cetuskan masalah . Hoseok pergi ke dapur .

" Oppa , kenapa Hoseok oppa pergi dapur ? "

Taehyung mengangkat bahunya . Tiba-tiba Hoseok datang dengan sebatang senduk kayu di tangannya .

" Korang nak minta maaf ke nak kena ni ? "

Soal Hoseok dengan senyuman yang penuh creppy . Taehyung dan Haemin menelan air liur .

" HOSEOK MAAFKAN KAMI !!! "

Hoseok berlari mengerja mereka berdua . Taehyung dan Haemin berlari ke bilik masing-masing dan kunci pintu .

" Taehyung-ahhhh , Haemin-ahhh "

" AMPUN HOSEOK AMPUN !! "

X

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now