HG2;

934 96 9
                                    

" GOLL WEH GOLL !!!! "

Jerit Haemin yang baru sahaja menjaringkan bola . Haemin berlari ke arah Jimin .

" Tahniah menang ! "

" Ni Raonlah ! "

" Wakil sekolahlah kau . "

Jimin menghirup air kotaknya . Haemin terus duduk di sebelah Jimin . Kain disebelahnya terus diambil untuk mengelap peluh .

" Jimin .. Kau sebenarnya tak kisah ke kawan dengan aku ? "

Jimin mengangkat kening kirinya .

" Molla . "

Haemin berasa agak kecewa dengan jawapan Jimin .

( Haemin POV )

Waktu sekolah sudah tamat . Jimin harini tak boleh hantar aku balik sebab dia ada latihan lumba lari . Lagi beberapa hari nak perlawanan .

Dan aku baru perasan ada orang baru pindah di sebelah rumah aku . Aku cubalah tengok siapa yang baru pindah tu .

" Eo ? Kau cari siapa ye ? "

Seorang ahjumma berumur 30-an menegur aku . Cantik orangnya . Nampak muda .

" Aniya .. Saya duduk di sebelah rumah ahjumma . "

Balas aku dengan senyuman petak .

" Eo ? Nama kamu siapa ye ? Boleh ahjumma tahu ? "

" Jung Raon imnida . "

Ahjumma itu menyengetkan kepalanya .

" Raon ? Bukankah itu nama lelaki ? "

" Appa saya yang bagi "

" Ahjumma baru sampai , tapi rumah kamu tu tiada orang ke ? Mana omma kamu ? "

Air muka aku terus berubah . Omma aku dah tiada . Tapi aku kawal riak tersebut .

" Omma dah tiada . Hanya saya dan appa sahaja . "

" Ommo ! Mianhae Raon-ah .. Ahjumma tak tahu . Kalau gitu , Raon boleh panggil ahjumma ni Omma ! Nama ahjumma Kim Yomin "

Kata Ms.Kim dengan gembira . Tapi bukan aku . Setiap kali aku teringat dekat omma , aku nak nangis . Omma meninggal ketika melahirkan aku . Aku rasa serba salah . Kenapa aku dilahirkan ?

" Ah nae .. O..omma , Raon balik dulu . "

Dengan segera aku balik ke rumah . Aku terus masuk ke dalam rumah dan terus ke bilik . Aku merebahkan badan aku ke katil .

" Aniya Raon-ah .. Kau kuat . Tak boleh nangis . Kau tak boleh nangis . "

Tapi akhirnya aku nangis . Aku terdengar bunyi kod ditekan . Aku terus mengelap air mata aku dan keluar dari bilik .

" Haemin ? Kenapa mata merah ? "

Mr.Jung baru sahaja pulang dari tempat kerja . Bungkusan makanan diletakkan di atas meja makan . Mr.Jung terus mendapatkan anaknya .

" Waegure ? Ada orang usik Haemin ke ? "

Soal Mr.Jung dengan nada risau .

" Aniya "

" Then why ? "

" Teringat kat omma "

Mr.Jung mengeluh . Tapi Mr.Jung baru teringat .

" Appa nak bagitahu ni ... Hoseok dan Taehyung balik harini ! "

Mr.Jung ingat berita ini akan menggembirakan Haemin . Seperti yang dijangka , Haemin gembira .

" Yeah !! Hyung balik !! "

---

Ting ! Tong !

Haemin terus membuka pintu rumahnya .

" Hyung !!! "

Haemin terus memeluk kedua abangnya itu . Anak pertama bernama Jung Hoseok , dan kedua bernam Jung Taehyung . Merekalah yang menjaga Haemin bila appa pergi outstation .

" Aigoo Haemin-ah ! Bogoshipeo !! "

" Nado bogoshipeo ! "

Appa muncul di antara kami bertiga .

" Appa tak rindu ke ? "

Lalu kami bertiga gelak bersama . Aku rasa akulah orang paling gembira di dunia ini .

X

Ada sedikit tukaran plot . Tukar Haemin ada adik-beradik .

© Handsome Girl | PJMWhere stories live. Discover now