( Jimin POV )
" Begitulah ceritanya .. " kataku sebaik sahaja aku habiskan cerita aku pasal Sana .
V memandang aku dengan pandangan tajam kemudian dia menunjal dahi aku .
" Yah! Aku lagi tua dari kau tau tak ?! " marahku .
" Tua 2 bulan je . " kata V selamba .
" Masalah sekarang ni .. Kau syak yang Sana curang dengan kau ? " tanya V .
Aku anggukkan kepala . Naik kusut kepala aku fikirkan pasal Sana .
" Ceraikan jelah " kata V selamba sekali lagi .
" Yah ! Aku tak nak khianati dia . " kataku kemudian memeluk tubuh .
" Dalam hal ini pun kau fikir pasal dia ? Buat jelah surat peceraian then bagi dia suruh dia cop dan sign . Simple . " kata V .
" Masalahnya perempuan yang ceriakan lelaki tau . Kalau dia tuntut , mampus aku kalau aku yang minta cerai . " aku memicitkan kepala .
V juga begitu . Masalah aku ni rumit . Tertiba aku teringatkan si Haemin .
" V .. Aku minta tolong Haemin pasal Sana .. "
" Kau gila ?! " marah V .
" Ye memang aku gila . Aku gila sebab buat keputusan terburu-buru. Aku menyesal tak tunggu Haemin sebaliknya aku khawin dengan Sana . " kataku dengan penuh kesal .
V menepuk bahu aku .
" Kau fikirkanlah dulu plan untuk ni .. Aku masuk tidur dulu . Jangan berjaga lewat sangat . " kata V kemudian dia melangkah masuk ke biliknya .
Kini tinggal aku seorang diri di ruang tamu . Aku mengeluarkan telefon dan membuat panggilan video dengan Haemin .
" Nae .. " kata Haemin yang terjaga dari tidurnya .
" Aigoo-aigoo .. Bareface Min ! Rindunya nak tengok ! " kataku riang .
" Apa ada call memalam ni .. Kacau orang nak tidur jelah .. "
" Min .. "
" Nae ? "
" Kalau Jimin ceraikan Sana .. Min setuju tak ? "
" Cerai ? Jimin .. Cerai ni buat mainan tau . Perkhawinan juga bukan mainan untuk dimain . "
" Tapi Chim pasti ! Dia curang dengan Chim ! "
" Kata nak lancarkan dulu plannya , tapi ini apa ? "
Tap ! Tap ! Tap !
Bunyi tapak kaki Haemin turun ke bawah jelas aku dapat dengari . Haemin kini berada di dapur . Telefonnya diletakkan di meja dapur .
" Kalau Chim buat keputusan nak ceraikan dia , dia terima ke ? Kalau dia minta tuntut macam mana ? Apa kata keluarga Sana ? Apa kata peminat ? Satu dunia dah tahu yang Jimin dah khawin . "
Kata Haemin kemudian dia sambung minum air sejuk .
" Boleh Min gunakan panggil Chim ? Chim rindu nak dengar Min panggil nama tu .. Ataupun Mochi . Min sendiri yang tubuhkan nama panggilan itu . " kataku sayu ..
Min termenung seketika . Kemudian dia anggukkan kepala dan senyum . Senyuman dia membuatkan aku juga turut senyum. Aigoo kiyowo .
" Tengok ! Disebabkan Chim , Min tak leh nak tidurr "
YOU ARE READING
© Handsome Girl | PJM
FanfictionWalaupun dia kacak , dia masih cantik . Ideas : @yifanbae Start / 26.9.16 End / 31/3/17