Kapitola XXV.Sestry navěky

75 5 1
                                    

Po večeři jdeme naoko spát.Vlastně se vážně chystáme a dokonce zhasínáme,potom se však realita již značně liší od záměru.Nehodlám ztratit jediný okamžik se sestrou a Rebeka zjevně rovněž ne.

,,Jak jde škola?" ptám se.

,,Fajn,ale musím chodit k malým,"sdělí mi Beka.

,,Já taky,"přisvědčím.

Překvapeně na mne upře zrak.

,,Tak to si teda neumím představit,"šeptá.

,,No,ale občas mám takovou jinou učitelku na angličtinu a to se pak učím ve třídě asi tak starých dětí,jako jsi ty,"objasním.

,,To já ne,"prohlásí Beka nepatrně závistivě.

,,Ale umíš dobře anglicky.Lépe než já určitě,"podotýkám.

,,Nemyslím si.S tvou mámou si mluvila hezky.Jen máš trochu divnou výslovnost,"poznamenává.

,,Ty máš zvláštní přízvuk.Zřejmě skotský,a proto nejsi zvyklá na ten londýnský,"vysvětluji.

,,Možná."

Chvíli nastane ticho.

,,Miriam?"

,,No?"

,,Jsem ráda,že jsi tady,"šeptá.

,,To já také,"odvětím.

Ležím a jsem prostě neuvěřitelně šťastná.Tak spokojená jsem od svého příjezdu do Anglie nebyla.

Ráno se probouzím velmi brzy.Rebeka ještě pravidelně oddechuje.V tichosti se převlékám.

Při pohledu na spící sestru mi do očí vhrknou slzy.Všechno je tak podobné,jako to bývalo dřív.Jenomže nic není jako bývalo.A kdoví kdy bude.

,,Co ti je,Miriam,"bručí Beka.Zjevně jsem ji svým popotahováním vzbudila.To jsem ale pitomá.Vždycky něco skazím.

,,Pojď sem,"vyzývá mne.Zalézám k ní do postele.Od jakživa jsem si myslila,že ona by měla být ta starší.

Jsme po snídani. ,,Nechceš ukázat okolí?"dotazuje se sestřička.Kývu.Přeji si umět si představit,ke se nyní celé dny toulává.

Vycházíme na palouk za domem.Na jeho konci se skví špinavé,blátivé jezero,břehy zarostlé rákosem a tak dále.

,,Tady se někdy v létě koupeme,"ozřejmí Beka, ,,a házíme po sobě bahno."

To si umím představit.

V dálce zní povyk dětí. ,,Co tam je?Hromada hnoje?"dotazuji se s úsměvem.

,,Ne,"oponuje Beka.,,Fotbalové pitch,"dodává.

Pitch bude evidentně hřiště.Alespoň na kopanou.Vlastně se jedná o travnatý plácek s po domácku vytvořenými brankami,bezk jakýcholi čar.Proti sobě hrají jedenáctilčlenná mužstva(tak jak to,myslím, má být).

Kolem postává několik chlapců,co nehrají a děvčata,jež pozorují a povzbuzují hráče.Několik dívek mává na Rebeku.

,,Ta vysoká plavovláska se jmenuje Britney.Je hrozně chytrá,ale trochu nudná,jinak je prima,"poučuje mne.

,,A s tamtou holkou tě musím seznámit,to je moje nejlepší kamarádka.Jenny,"sdělí mi a ukazuje na obrýlenou hnědovlásku s velkýma rukama a nohama.Táhne mě přímo k ní.

,,Ahoj Jenny.Tohle je moje sestra,"slyším ji říkat. Všechna děvčata po mě pokukují a to mne znervózňuje.

,,Ahoj,"zdraví Jenny vřele.

Brzy o Jenny vím prakticky všechno.Nedostatkem výřečnosti tedy rozhodně netrpí.Beka občas překládá,jelikož Jenny používá dialekt,který já moc neznám.

Po hodině však Jenny musí domů.Bez ní zavládne dokonalé ticho.Chvíli jen tak kráčíme vedle sebe.Není na tom nic nepříjemného anebo trapného.

,,Přála bych si,abychom bydleli spolu.Nezáleží na tom,kde,"prohlásím.

,,To já taky,"poznamenává Rebeka.

,,Vrátíme se ještě někdy domů?"vzdychám.

,,Samozřejmě,vždyť to rodiče říkají,"odvětí.

,,Myslíš,že mluví pravdu?"dotazuji se.

,,Všechno jednou skončí,"upozorňuje, ,,za rok budeme doma,že jo?"

,,Jak já to mám vědět?"krčím rameny.Kdysi bych tomu věřila.Poslední měsíce ale naučili,že spoléhat se na něco je riskantní.Nechci ji s tím však zatěžovat.

,,Hospodin učiní,jak uzná za vhodné,"uzavírám to.Možná,že Hospodin představuje kromě rodiny jedinou věc,na kterou se mohu spolehnout.

Všechno kolem se totiž píliš rychle mění.

,,Miriam?"

,,No?"

,,Ale ty mě neospustíš,že ne?"

,,Ne?"souhlasím.

,,Slibuješ?"

,,Slibuji,"přísahám, ,,sestry navěky?"

,,Sestry navěky,"potvrzuje slavnostně sestřička.

Takže takový méně akční díl,spíše ,,vánoční doják".Aspoň já skoro plakala,když jsem tohle včer psala.Upozorňuji,že o Vánocích bude publikace kapitol hodně problematická,to víte,společenské akce,dárky,pečení a nakonec prázdniny u babičky,kde není internet.

Pokusím se využít čas na studium materálu,abych vám mohla přinést správný čtenářský zážitek.

Jiank komentujte a lajkujte!!!

S přáním hezkých Vánoc,

Fantasyever

Světla Británie (UPRAVUJE SE)Kde žijí příběhy. Začni objevovat