chapter 6

302 25 1
                                    

~~pin~~hon di kereta jihyo berbunyi tanda dia sudah sampai di hadapan rumah sahabat dia.apabila mendengar hon,semua ahli bts segera keluar.jihyo di dalam kereta tersenyum melihat hlgelagat sahabat sahabat-sahabat nya.apabila semua barang sudah dimasukkan,jihyoenghidukann enjin kereta lalu bergerak.perjalanan untok sampai ke Daejon mengambil masa yang lama,jadi jihyo mengambil keputusan untuk bersarapan terlebih dahulu.

Jihyo:korang,kita jalan jauh,so,kita breakfast dulu kat sini ye.*tersenyum melihat jin*

Member bts:nae

Sewaktu jihyo dan member bts menuju ke restoran,mereka bertemu dengan Hara.Hara datang dengan muka yang tiada perasaan.

Hara:oppa!ini yang oppa kata busy tu,oppa tak penting chagi ke?kenapa oppa tipu chagi?!kenapa oppa diam?semalam chagi nampak oppa cium jihyo ni!kenapa mesty jihyo!?selalu chagi nampak,buka sekali je..berkali kali oppa tahu!chagi sedeh tau tak!oppa kenapa buat chagi macam ni?!wae?!wae oppa?!

Jin:saya rasa awak salah faham,sekarang kami baru nak pergi,kami lapar jadi kami nak breakfast dulu.kenapa awak ni queen control sangat?!saya baru nak terima awak sebagai namchingu saya!tapi awak buat saya camni,hilanng semuanya awak tau!sekarang awak nak jadi namchingu saya kan?

CHUP

Jin member hara satu kucupan tetapi tak lama.

Jin:tu kucupan terakhir dari saya.lepas ni,jangan ganggu hidup saya lagi.and one more,stop calling oppa or chagi with me.
GOODBYE HARA.

jihyo terkejut dengan perbuatan jin..dia tidak percaya yang jin berkongsi ciuman dia dengan Hara.
Sejak bertemu dengan hara,jihyo berdiam kan diri sahaja.sehingga membuatkan jin rasa risau.

Jin:jihyo ahh,kau okay tak,dari tadi diam jer..makan pon tidak..ko kann yang tadi beriya iya nak makan..ni nape tak makan..tak kan nak aku suap kot*senyum nakal*

Jihyo:erm.nothing..korang aku tunggu korang kat kereta..aku nak pergi bayar dulu.

Member bts:nae

Selepas jihyo pergi..jin mula berkata.

Jin:korang..erm..aku nak bagu tahu..tapi please jangan bagi tahu jihyo.

Jongkook:apa dia?

Jin:aku.. sebenarnya..erm..korang pon dah tahu aku dengan jihyo dah kenal sejak kecil.

Member bts*menganggukkan kepala*

Jin:so..dari kecil tu jugak jihyo dah dapat hati aku tanpa dia sedar.tapi aku jer yang belom dapat hati dia lagi.

Namjoon:owh..habes selama ni,yang kitorang nampak korang berkiss kiss and berhuging huging tu.. sebenarnya kau nak luahkan perasaan kau kat dia lah ye?

Jin:hmmm..

Sugar:habes..yang tadi kau cium Hara and ko cakap kau baru nak Terima tu apasal pulak?

Jin:yelah.aku fikir tak kan dapat jihyo.so aku baru terfikir,cuba mencintai Hara,tapi lepas dia tengking aku tadi..aku rasa..tak payah kot..

Jongkook:owh..kesian kau..tak per..nanty aku tolong..okay*kenyit mata*

Jin:Kay lah..aku tengok jihyo aku sudah bosan dalam kereta tu..korang makan cepat sikit..aku nak pergi teman dia..bye..aku nak kiss and huging dia..*senyum nakal*

Jongkook:lama lama tau kiss kiss tu ..hahahaha

Jin:mesty*tersenyum*

Skip

Jin sembunyikan diri Dari penglihatan jihyo.jin merancang untok membuat jihyo terkejut.dengan segera jin membuka pintu belakang lalu menutup mata jihyo.jihyo meronta tinta ingin dilepaskan.jihyo seakan akan mahu menangis.jin hanya ketawa tanpa bunyi melihat gelagat jihyo.tanpa ragu ragu jin mendepankan badan nye ke tempat pemandu dimana jihyo duduk..dan mencantumkan dua bibirnya ke bibir jihyo..pinggang jihyo di rentap kasar sehingga mengeratkan lagi ciuman mereka.jihyo yang tadi bertindak agresif mula berfikir rasional apabila mengetahui itu ialah jin,tanp segan. Silu..jihyo mengeratkan lagi ciuman mereka .apabila bibir mereka terlepas,jihyo mencantumkan balik bibir dia ke bibir jin..jin hanya membetulkan kedudukan dan membalas ciuman dia dengan senyuman.

Apabila mereka puas..mereka melepaskan ciuman mereka dengan senyuman.jihyo memukul lengan jin dengan manja .jin hanya menyeka air mata jihyo hasil dari perbuatannya itu..

Member bts yang dah lama melihat mereka bermesra tersenyum kerana melihat temannya berasa bahagia.apabila masa sesuai mereka segera menghampiri kereta dan buat tidak nampak apa yang mereka baru lihat tadi.

[C]pastry_loveWhere stories live. Discover now