chapter 10

131 13 0
                                    

Wedding days.

Paderi:xi Luhan..adekah awak sudi menjadi suami kepada wanita yang berada di depan awak.dan menjadi kan dia teman hidup awak.

Luhan:yes.saye setuju.

Paderi menganggukkan kepala sebelum memandang Jihyo.

Paderi:song Jihyo...adekah awak sudi menjadi isteri kepada lelaki yang berada di depan awak..dan menjadi kan dia teman hidup awak.

Jihyo:Yes..i do.

paderi menganggukkan kepalanya sekali lagi srbelum memandang kehadapan.

Paderi:now..you can kiss your partner.

Luhan dah Jihyo memandang ke dalam anak mata pasangannya.wajah mereka makin rapat.luhan memegang belakang kepala milik Jihyo sebelum menyatukan bibir mereka.

Bibir mereka bertaut.sungguh mereka tidak menjangka bahawa hari ini merupakan hari yang paling bahagia..(?)

Para tetamu mula bertepuk tangan.

Skip

Luhan:Ah...penatnya..

Jihyo:oppa..kot oppa kotor lah..

Luhan:ouh..yeke..mesty chagi penatkan layan tetamu..malam nanty nak layan oppa lagi*smirk*

Jihyo:tak penatlah.. chagi bahagia hari ni..

Tiba tiba..

BANG!

tubuh Jihyo mula rebah..Luhan sempat menahan Jihyo dari jatuh.apa yang dia dapat lihat hanya darah yang berada di perotnya.

Luhan menangis.familynya tiada ketika itu kerana ade hal yang perlu diselesaikan..omma apps Jihyo pergi semula ke company kerana ade mesyuarat. Tetamu pula sudah balik..hanya tinggal mereka berdua..Luhan juga tidak sempat melihat siapa yang melepaskan tembakan ke arah jihyo.apa yang dia tahu hanyalah

KES INI SEPERTI TELAH DIRANCANG..

Luhan mencempung badan kecil milik Jihyo.mencari hospital terdekat..luhan tidak pernah menoleh kiri kanan..apa yang dia fikir hanya mahu jihyo selamat.baju pengantin yang berwarna putih itu telah dibasahi cecair berwarna merah..

Jihyo:op...oppa...*tersekat sekat*

Luhan:chagi...bertahan ye..hatimu chagi cakap hari bahagia chagi..bertahan tau..*nangis*

Jihyo hanya mengukirkan senyuman yang lemah..sebelum dirinya terkulai.

Luhan melajukan pergerakannya.

Skip

Dr.chan:siapa suami dia?

Luhan:*bangun*saye.kenapa dengan isteri saya..

Dr.chan:dengan berat hatinya..saye berkata..kandungan isteri encik tidak dapat diselamatkan.

Luhan tergamam..

Luhan:isteri saye macam mana?

Dr.chan:isteri encik baru sahaja melepasi tahap kritikal..walaupun dia kehilangan banyak darah..dah sekarang..encik kena tanda tangan surat ini.

Luhan melihat surat yang di beri..

BORANG KEBENARAN  PEMBEDAHAN

Luhan:kenapa?

Dr.chan:sebab kami perlu keluarkan bayi tersebut..jika tidak..agak suka isteri encik untok mengandung semula..

Air mata Luhan kembali bercucuran.

Dr.chan:sebaiknya..kami hendak pembedahan ini dilakukan dengan segera..

Luhan hanya tertunduk..

Skip

Luhan menelefon omma appa Jihyo dan omma appa nya.mereka juga kedengaran agak terkejut.
Apabila Luhan memberi tahu..keadaan Jihyo dan tentang pembedahan yang akan berlaku ke atas jihyo.
Kemudian dia melihat borang yang diberi oleh doktor sebentar tadi yang sudah siap diisi..




























Tbc








Vote and comment

[C]pastry_loveWhere stories live. Discover now