Sesampai sahaja di cafe mereka mencari bayangan Jhope.Setelah beberapa minit, Jihyo melihat Jhope di sudut yang agak terpencil.
Jihyo: hahaha,kau cuba tengok Jhope,pening lalat aku tengok dia.hahaha
Jin:hahahaha,dah jom pergi dekat dia pastu bawak balik,kesian aku tengok.balik Nanty aku masak bubur nasi untok dia untok hilangkan pening dia tu.
Jihyo:nae.
Jimin:Jhope!
Jhope:wae*muka sedeh*
Suga:kau apasal muka sedeh camtu,masih pening ke?
Jhope:tak. Tadi ade sorang namja datang dekat aku,dia cakap
"Jaga yeoja tu elok elok,dia satu satunya yeoja kan dalam group kau"
Jhope:aku takot dia ape apekan kau. Jihyo.
Jin:mesty jantan bernama XI LUHAN tu.
Jihyo:oppa..Chagi takot*menggigil*
Jin:dah jom balik,tak per..Oppa ade,selagi oppa hidup,selagi tu jihyo selamat.dah jom
Jihyo: nae..
Namjoon:aku ade dekat group ni ape guna kita semua mesty protect Jihyo sama sama Arra?!
Member bts:nae!
Mereka berlapan keluar dari cafe.jihyo terkejut melihat luhan masih disitu.dia mula menyembunyikan diri nya di belakang jin.jin memelok jihyo dan meninggalkan taman tema itu.
Dalam kereta.
V:kau jangan takot esok kita nak balik dah kan?*smirk*
Jungkook:aku tak rasa kita akan selamat kat sana Nanty,aku rasa betina dan jantan tu ade muslihat yang lain.so buat masa sekarang kita kena berwaspada dan jangan bersenang sekarang.
Jin:haah,aku pon rasa macam tu.
Jihyo:oppa. Janji kan akan lindungi chagi
Jin:ye.oppa janji. *Senyum*
Setelah beberapa minit mereka tiba di rumah.mereka masuk ke dalam perut rumah itu.semua berkumpul di ruang tamu kecuali jin,kerana jin ingin memasak bubur nasi untok semua.di ruang tamu semua buat hal masing masing.jihyo mula bosan dia pergi ke dapur.
Dia tersenyum.jin yang sedang masak di pelok dari belakang (back hug).Jin hanya membiarkan sahaja.jihyo menanyakan soalan.
Jihyo:chagi oppa ni masak ape ye?*manja*
Jin:oppa nak masak bubur untok kita makan Nanty.kalau chagi nak manja dengan oppa lepas kita makan okay,kalau chagi nak sekarang,bubur ni tak sedap,sebab kasih sayang yang patot ade kat bubur beralih dekat chagi..Hihihi*senyum*
Jihyo:kalau camtu,chagi teman oppa dekat sinilah, oppa kan tak dew teman.
Jin:tak per..Selamani pon TAK DEW SAPE NAK TEMAN.
Jihyo:aik?Perli ke?
Jin:hihihihi tak dew lah..Dah jangan kacau oppa tau,nak tengok tengok je..Kalau kacau oppa gigit chagi.
Jihyo:yelah..Chagi tengok jer.
Suasana kembali senyap di dapur,di ruang tamu riuh dengan gelak tawa dari jungkook,V dan namjoon.kembali ke dapur.jin mula hairan kenapa Jihyo mula diam.selamani yang dia tahu jihyo ni banyak mulut.jadi dia bertanya kepada jihyo.
Jin:kenapa chagi diam?*manja*
Jihyo:tadi oppa jugak yang cakap,
"Nk tengok tengok aje jangan kacau,kalau kacau oppa gigit chagi"
Jihyo:so chagi diam jelah.
Jin:hahaha. Chagi ni,serius betol.opoa gurau jer,oppa sunyi kalau chagi diam,oppa pon risau kalau chagi diam.
Jihyo:kenapa oppa risau?
Jin:setahu oppa, yeochin oppa ni bising mulutnya,ni diam,oppa risau lah.
Jihyo:Hish oppani merajok lah*peluk tubuh*
Jin yang dah siap masak bubur memelok jihyo dari belakang,Jihyo hanya membiarkan.jin meletakkan dagunya di bahu jihyo.
Jihyo:oppa..Jihyo panggil semua yer.nanty chagi tunggu kat bilik lepas makan.
Jihyo teros meninggalkan jin keseorangan kerana jihyo tahu jin ingin menyediakan semuanya.
Selepas memanggil,mereka semua menuju ke ruang makan.jin tersenyum melihat rakan rakannya.
Selepas itu,mereka makan dengan seleranya.
To be continue
Macam mane?Best tak?Don't fogate vote and comment okay.
YOU ARE READING
[C]pastry_love
RandomJi hyo berusia 18 tahun.dia bersekolah di Seoul.perkara yang paling di gemari ialah COKLAT.dia sering membuat coklat sendiri..omma dan appa ji hyo..menyokong segala yang jihyo lakukan..omma dan appa jihyo..selalu memberi nasihat.segala nasihat yang...