Member bts dan jihyo sedang sebok membelek cendera mata,datang seorang yeoja menghampiri mereka.jungkook dan jin terkejut melihat yeoja itu memandang tajam ke arah jihyo.yeoja itu menengking jihyo secara tiba tiba.Sebenarnya yeoja tu Waiter dari cafe hari tu.
Yeoja:hoi!Kau fikir kau cantik ke?Sekali 7 kau nak rembat.hoi..Aku nak bagi tahu,kau buat hal dengan aku,kau terima akibat..Arra?!
Jihyo:kau ni..Aku cuma ade seorang je namchin kau nak try yang lain,try lah..Tapi..Kau jangan nak sentuh namchin aku..Habis cerita..Kau tak ganggu namchin aku,aku tak kacau namchin kau..Kau pilih mana?!*pelok tangan jin*
Yeoja:aku mesty nak pilih lelaki tu*tunjuk jin**evil smile*
Jihyo dan member bts yang lain terkejut..Jihyo terkaku.Yeoja tu meraih tangan jin.jin yang masih kaku akibat terkejut membiarkan sahaja.yeoja itu teros pelok jin.Jin tidak membalas pelukan yeoja tu.
Jihyo:oppa....(perlahan)*menahan air mata*
Yeoja:untok pengetahuan Korang semua,namja yang aku pegang ni..NAMCHIN aku*pandang jihyo*
Jihyo: aku rasa kau dah dapat ape yang kau nak..Then sekarang kau boleh pergi.jangan ganggu hidup aku lagi.
Jin:chagi..(perlahan)oppa tahu,chagi sedeh. Tunggu oppa ye(kata hati jin)
Yeoja:now,oppa kena panggil chagi..Chagi. chagi panggil oppa..Oppa. Arra?!*senyum*
Jungkook yang dari tadi menahan geram mula bersuara.
Jungkook:hoi!Kau....
Kata kata jungkook terhenti kerana jihyo menghalang jungkook bersuara.
Jihyo:kau...
Jihyo berhenti bersuara kerana air matanya mula bertakung dan mengalir.
Jin:chagi jangan nangis..Oppa ade..
Yeoja:oppa?Ape ni?!Chagi oppa sekarang ni chagi..Bukan perempuan tu.
Jihyo:*senyum*aku Harap korang bahagia*pergi**menangis*
Jin nak kejar jihyo tapi di tahan oleh yeoja tu.
Jungkook dan yang lain berlalu meninggalkan jin dan yeoja tu.
Jimin,Jhope,suga,V dan namjoon kehairanan mengenai perempuan itu.yelah yang pernah jumpa yeoja tu jihyo,jin dan jungkook jer.Dan menanyakan kepada mereka berdua.tapi belom sempat mereka berkata,jungkook menghalang..Mereka berempat hanya akuh.Jungkook:kau jangan tanya sekarang.aku tahu ape yang korang nak cakap.tapi tengok jihyo sekarang,aku tak nak dia tambah sedeh..Nanti okay..
Mereka berlima:nae(perlahan)
Tiba tiba jihyo bersuara..
Jihyo:aku tahu..Korang nak tanya pasal yeoja tadi kan*kesat air mata*
Jimin:ermm*angguk*
Jihyo menceritakan kesemua pasal perempuan itu.hampir setiap patah perkataan mereka berenam dapat melihat titisan air mata milik jihyo mengalir di pipi gebu jihyo.Mereka berenam berasa simpati dengan jihyo..Mereka mula berpelukan dan memberi kata kata semangat untuk jihyo.jihyo berjalan sambil memegang lengan jungkook kerana dia berasa selesa dengan jungkook.
Jihyo:korang..If jin balik..Ermmm..Tak de pape lah..*senyum*
V:kau ni jihyo..Kau still senyum sedangkan kau tengah sedeh..Kau anggap tak der pape yang berlaku.kau..Ermm. Nothing.
Jihyo:i'm fine..
Mereka bertujuh kembali senyap..
Jungkook hanya mendiamkan diri.Jin pov
Jin:kau ni..Kau tak kesian kat aku Ker?
Yeoja:kenapa oppa cakap macam tu?Chagi kesian kat oppa,sebab chagi kesian chagi ambek oppa dari perempuan tu.
Jin:aku nak balik,esok kita jumpa kat sini.
Yeoja:nae*gedik**cium pipi jin*
Jin:*terkejut**pergi*
Skip
Jin sampai di dorm sewa bts dan jihyo.Dia masok ke dalam rumah dan melihat rakan rakannya sedang duduk di depan tv.
Jin:mana jihyo?
Jimin:kau uruskan masalah kau okay,kitorang tak mampu nak bantu,dia perlu kan kau untok dia bangkit*tepok bahu jin*
Jhope:aku harap kau faham,yang jihyo sayangkan kau..*tepok bahu*
Suga:tolong pulih kan jihyo aku,aku nak dia yang dulu*pergi*
Namjoon:kalau kau sayang kitorang,tolong jangan main kan perasaan yeoja*senyum*
V:tepok dada tanya diri*senyum*
Jungkook:kalau kau rasa kau lelaki hebat,aku rasa kau salah,kalau lelaki yang hebat dia tak kan SAKITKAN HATI YEOJA.so tanya diri kau tu baru buat keputusan.jihyo ade dalam bilik berbincanglah dengan dia elok elok*muka kesal*
Jin:korang..Aku ingat..Korang faham kat aku..Tapi..
Jungkook berkata sebelum jin menghabiskan ayatnya.
Jungkook:aku faham kau,tapi kau tak faham kitorang dan JIHYO,kalau kau nak kitorang di pihak kau,kau patot kejar jihyo time dia pergi. Tapi kau..Kau buat ape. Kau hanya TENGOK*GAYA*
Jimin:kau biarkan dia menanggung penderitaan tu,kau dah buat dia benci dekat hara..Dan sekarang kau nak buat dia benci dekat DIRI KAU SENDIRI DAN YEOJA YANG TAK GUNA TU,YEOJA TU PEREMPUAN MURAHAN KAU TAHU.!!
V:cinta dan sayang..Kau tak boleh bezakan ke?Hei..Ni bukan jin yang aku kenal..
Suga:aku faham. Kau,aku tahu kau penat..So sekarang aku Makkah masok bilik..Bincang dengan jihyo..Sebelum orang yang kat sini semua naik darah.
Jin naik ke atas..
Kesian kan..Author yang buat ni pon boleh nangis..K jangan lupa vote and comment. Update lagi lepas ni.
YOU ARE READING
[C]pastry_love
AléatoireJi hyo berusia 18 tahun.dia bersekolah di Seoul.perkara yang paling di gemari ialah COKLAT.dia sering membuat coklat sendiri..omma dan appa ji hyo..menyokong segala yang jihyo lakukan..omma dan appa jihyo..selalu memberi nasihat.segala nasihat yang...