chapter 45

116 23 1
                                    

Rapmon:woi..Balik lah jom..Lagipun..Jihyo check out hospital hari ni..Dia dah Okay..Aku nanty kena hantar dia.

Suga:hurm..Okay..Dah jom..

V:Kaja*senyum*

Setelah beberapa minit di dalam kereta..Akhirnya..Suga,v,Rapmon dan jimin sampai ke hospital.mereka menuju ke Ward jin.Ketika mereka membuka pintu Ward tersebut..Mereka berempat terkejut melihat..Rakan rakannya tidur.

*Tapi..Kat gambar tu..Baju bukan camtu tau..

Suga mengejutkan Jihyo dengan perlahan.

Suga:Jihyo?Jihyo?Bangun. Hari ni kan kau nak check out..

Jihyo:boleh bagi 5 minit x..Aku x puas lah..Lama tak tidur dengan jin.

Rapmon memandang suga sambil tersenyum selepas melihat gelagat Jihyo.dia menggosok kepala Jihyo yang sedang duduk.

Rapmon:Jihyo?Kau kan sayang jin sangat sangat..Kan

Jihyo:*angguk*of course lah*pandang jin yang sedang tidur*

Rapmon:kalau kau nak tau..Jin kan..Dia tak suka perempuan yang tak dengar kata orang..Miskipon rakan sendiri..Lebih lebih lagi..Yang suruh bawak balik kau ni..Dia..Nanty dia merajuk..Tinggalkan Jihyo tehn pergi dekat Hara..Camne?

Jihyo:Hara?

Rapmon:wae?jeles?

Jihyo terdiam..

Jihyo pov

Jihyo menahan geram yang teramat selepas mengimbas kembali sewaktu hara berada didepan matanya.

Sebelum meninggalkan Seoul..Jin sempat memberikan hara satu kucupan di depan matanya.

Dia hampir hendak menangis melihat keadaan itu..Lalu tidak lalu untuk makan ketika sebelum berangkat ke daejon.

End pov

Rapmon:Jihyo?Jihyo?Hey..!

Jihyo baru tersedar dari lamunan nyer segera menjawab panggilan Rapmon.

Jihyo:EH..Wae.. Mian mianhae

Rapmon:berangan sape?namchingu ade kat sebelah pon nak berangan.

Jihyo:*senyum*

Jimin mengejutkan jungkook dan jhope.

Jhope tersenyum melihat rakan rakan nya.

Jimin:kau kenapa..Tersenyum senyum..

Jhope:tak der pape*senyum*

Jin tersedar dari tidurnya..

Jin:EH..Korang..Bila sampai.. APASAL tak kejutkan aku...

Jihyo:oppa tadi tidur nyenyak..Chagi tak nak kacau.

Jin:tak nak kacau tapi borak bukan main kuat..Tu bukan kacau ke?

Jihyo: hihihihi..Mianhae oppa..

Jin:EH Jap.. Bukan ke hari ni chagi check out..Kenapa tak kemas lagi..

Jihyo:chagi tunggu oppa keluar..

Jin: chagi..Oppa keluar esok..Chagi kena balik..Nanty bil hospital sape nak bayar?

Jihyo:chagi lah yg bayar tak kan diorang..Yang sakit kita..

Jin:yelah yelah..Dah pergi kemas..Then balik..Kalau tak..Oppa merajuk..

Jihyo:mengada!*lari*

Jungkook:jangan lari!Nanty jatuh..Masok hospital lagi!*kejar Jihyo*

Jihyo:kejar lah.. Kalau...

BUK!!!

Jihyo:au!Mian...

Ayat Jihyo tergantung selepas melihat orang yang dilanggarnya tadi..

Jihyo:ha...Ra?

Hara:kau jangan cakap ..Kau datang sini sebab kau nak jumpa namchingu aku.

Belom sempat Jihyo ingin membalas.jungkook memegang tangannya.

Jungkook:dah jom..Hiraukan Hara..Dia akan buat kau sakit.

Jihyo menahan rasa sakit dan juga menahan mutiara jernih agar tidak mengalir di pipinya..Sungguh dia sedih mendengar perkataan yang mennggelarkan jin NAMCHINGU dari mulo Hara.

Jungkook perasan perubahan Jihyo dan segera membawa Jihyo ke biliknya.

Sebelum meninggalkan Hara..Jungkook menoleh kearah Hara..

Jungkook:jin milik Jihyo.. Forever..*perlahan*

Hara menggigit bibir bawahnya tanda geram..

Tbc

Mian lambat update..



[C]pastry_loveWhere stories live. Discover now