chapter 29

121 18 0
                                    

Setelah setengah jam meneruskan perjalanan,mereka sampai ke dorm bts.jihyo masih tidur.

Jin:chagi?

Jihyo:*diam*

Namjoon:kesian dia..

Jin:biar aku angkat lah..

Jihyo yang dihanyut mimpi meraih leher jin dengan kemas.jin tersenyum melihat gelagat Jihyo dalam tidur.
Tiba tiba jihyo mengigau.

Jihyo:oppa...Jangan tinggalkan chagi. Chagi sayang oppa...Andwae...Oppa..hiks*nangis*

Jin terkejut kerana melihat jihyo yang mengigau sehingga nangis.

Jin:eh...Chagi..Chagi..Oppa kat sini..Jangan nangis..Chagi..

Jin kembali lega setelah keadaan Jihyo okay.jin mengesat air mata lebihan jihyo.

Jin:chagi..Oppa janji tak kan tinggalkan chagi..Miskipon oppa dalam bahaya..Oppa sayang chagi*berbisik**cium dahi jihyo*

Jin turun ke dapur untok membuat kek.dia teringin nak makan kek so dia buat.

15 minit

Jin siap mengadun barang.dia teringat makanan kegemaran Jihyo.COKLAT.jadi dia ingin buat kek coklat.

Jin:mesty chagi suka*senyum sorang sorang*

Jungkook yang dari tadi memerhatikan jin mula menyergah.

Jungkook:ni lah orang bila dah kemarok cinta..Hahaha..Ouh yer..Jihyo cam mana.

Jin:dia masih tidur..Aku tak nak ganggu dia.

Jungkook:aku doakan korang punya wedding berjalan lancar ye.

Jin:ouh..Wedding tu kitorang belom plan. Just nak bagi tau family aku and family dia dulu... Tempat, baju,semua belom plan. Dan 2,3 bulan lagi kot.

Jungkook:jangan lambat lambat Nanty di kebas.

Jin: okay..

Jungkook:ape yang kau masak?

Jin:kek coklat*mencalitkan tepung di muka jungkook*

Jungkook:holly shit.

Jin:hahahaha..Kyopta.

Jungkook:chinchah?Kau macam tak tahu. Dalam bts aku paling comel..Right*senyum*

Jin: naughty..Hahaha

Jungkook:of couse..

Semasa jin dan jungkook sedang berbual senda..Jihyo di dalam bilik mula terjaga.

Jihyo:oppa?Oppa kat mana?

Tiada sahutan.jihyo mula takot dan menangis turun ke bawah. Sambil menjerit nama jin.

Jihyo:oppa jin!!Oppa kat mana?Oppa? hiks hiks.

Selepas dia melihat susuk tubuh jin.dia teros memeluk in dengan erat.jungkook dan jin kelihatan terkejut.

Jin:hey hey hey(laju)wae?Wae chagi?

Jihyo:oppa..Hiks. oppa janji dengan Chagi jangan tinggalkan chagi ye?

Jungkook ingin memberi mereka ruang untok berbincang lalu pergi ke halaman rumah.Dia terkejut melihat sebuah kereta yang asing bagi yang berada di hadapan rumahnya.lagi terkejut..Jungkook melihat seorang namja sedang memerhati kan dirinya dengan evil smile.dia menggosok matanya.dan melihat kereta itu sudah tiada.

Jungkook: hayalan aku jer tadi..Tapi. kenapa aku mesty hayalkan luhan.?Pelik...Ahg..What ever.

Jinhyo pov

Jin menenangkan Jihyo yang sedang nangis.dia hairan sejak bertemu dengan luhan tengah hari tadi terus Jihyo berkelakuan pelik.

Jin:chagi..Chagi kenapa.. Risau lah oppa..Lepas chagi marah and nangis depan luhan tengah hari tadi..Chagi terus berubah..

Jihyo:Erm.. Oppa..

Jin:ye..

Jihyo:sebenarnya..Sebelum chagi masok kereta..Chagi ade dengar luhan cakap..

If aku tak dapat kau,jin pon tak kan dapat.miski pon membunuh..

Jihyo:chagi takot..

Jin:Nanty oppa berbincang dengan dia.okay.

Jihyo:jangan. Oppa jangan pernah sekalipun jumpa dia tanpa kebenaran chagi. Arra?!

Jin:oppa kena jugak.

Jihyo:oppa tak sayang chagi ke?

Jin:err..

Jihyo:oppa..Tak cintakan chagi ke?

Jin:oppa...

Jihyo:kalau oppa sayang chagi..Oppa jangan pergi..

Jihyo memeluk jin..Jin hanya mampu membalasnya..Betapa luluhnya hati jin melihat jihyo terseksa.di sebalik rasa gembira Jihyo ade jugak ketakutan yang tak mampu diuruskan.

Jin:chagi. Oppa janji. Oppa tak kan tinggalkan chagi ye.

Jihyo:gumawo oppa.

Jin:okay..Ni oppa ade buat kek coklat. Nak tolong buat tak?

Jihyo:chagi nak tengok jer boleh*senyum*

Jin:boleh..Hari ni kita tengok CHEF KIM SEOK JIN memasak.. Hahaha

Jihyo:ketawa sambil mencalitkan tepung di pipi jin.jin hanya membiarkannya

Di satu sudut.jungkook ingin memberi tahu mereka berdua hal tadi. Tapi dia dah terdengar ape yang luhan cakap dekat Jihyo.dia rasa berdendam dengan luhan,kerana mengganggu buah hatinya.jungkook menggenggam penumbuk di tangannya.

Tbc

Don fogate vote and comment guys

[C]pastry_loveWhere stories live. Discover now