Deel 45

1K 68 25
                                    

Pov Nora:

5 maanden later:

01:30

De meeste mensen verlaten de zaal al. Dina komt mijn kant opgelopen met wahed lekkere koek in haar hand. "Hier neem!" Zegt ze en propt het in mijn mond. "Breng ook voor mij?" Zucht Faissel. Dina gooit naar hem de marokkaanse middelvinger en lacht liefjes. "Ik breng je izan" zegt ze snel en beent weg. Ik schiet in de lach en kijk naar hem. Hij kijkt haar vuil na en ik lach met mijn volle mond.

Ik omhels mijn vader stevig en laat mijn tranen de vrije loop. Ik omhels een paar tantes en glimlach en pak een zakdoek aan. Dan kom ik bij Dina die me huilend aankijkt. "Izannn! Ik hou van je a aap" zucht ze en omhelst me ook stevig. Ik stap in in de auto en leun met mijn hoofd op Faissel.

2 dagen later:

Ik loop de trap af en plof neer naast Faissel. "Kijk deze auto!" Zegt hij en laat me een auto zien op zijn telefoon. "Ben je opzoek naar een nieuwe dan?" Vraag ik snel. "Ja man. Ben deze beu." Zucht hij en scrolt verder door zijn telefoon. Ik knik en zucht terwijl ik door de tv zap.

"Ik ga douche" zegt hij en staat snel op. Ik knik en zap verder door de tv terwijl ik zieke honger heb. Maar ik ben lui en ga gewoon tv kijken.

Ik loop naar onze kamer en maak het bed op. Ik plaats alles op z'n plaats en begin kleren te strijken. Dan vouw ik sommige truien en berg alle kleren op. Faissel komt uit de douche gestapt met enkel een handdoek rond zijn middel. Hij komt naast me op bed zitten zucht. "Wat doe je?" "Kleren opbergen" antwoord ik snel. "Ik moet over 2 uur gaan werken...wayema ik heb geen zin" jammert hij.

Ik grinnik en uit een diepe zucht. "Ik moet over een halfuur vertrekken dus ik ga me klaarmaken" zeg ik en pak een witte broek met een zwart hemdje. Ik zet wat make up op en stijl mijn haren. Ik spring in mijn adidasjes en zet mijn bril op. Fuck die lenzen. "Breng jij me?" Vraag ik als ik naar beneden ben gegaan. Hij knikt en staat op.

****************
"Beslama stinkord" zeg ik snel en stap uit. "Wacht...ben je niet iets vergeten?" Vraagt hij grijnzend. Ik kijk hem niet begrijpend aan. Hij rolt met zijn ogen en wijst naar zijn wang. Ik schiet in de lach en geef hem een lap. Hij rijd met volle vaart weg en ik loop rustig het enorme gebouw binnen.

Ik ga zitten aan mijn bureau en start mijn werk. "Nora.." hoor ik achter me. Ik draai me om en zie Badr aan de deuropening staan. "Ik moet met je praten" zegt hij droog en loopt naar binnen.

Hij neemt plaats en ik kijk hem afwachtend aan. "In verband met je onbetaald verlof..." begint hij. "Dat moet afgelast worden. Ik heb de zakenreis helemaal over het hoofd gezien" zegt hij waarna hij op zijn lip bijt. "Wat?! Maar...dit is mijn huwelijksreis!" Protesteer ik boos. "Het spijt me enorm. Ik ga weer aan het werk" zegt hij en staat droog op. "Nee! Dit staat al 2 maanden geplant!" Zeg ik woedend. "Nora...klaar" zucht hij vermoeid en gooit de deur achter zich dicht. Are you fucking kidding me?

Pov Faissel:

Ik loop rechtstreeks naar de kamer van mijn oma. Ik zucht als ik zie in wat voor kritieke toestand ze ligt. Er branden tranen in mijn ogen die ik snel wegknipper. Na 10 minuten verlaat ik de kamer. Dit doet te veel pijn. Dan bots ik perongeluk tegen Nisrine aan. "En...hoe gaat het met Nora? Het zou me niets verbazen als jullie uit elkaar zijn" zegt ze grinnikend. "Welke Nora? Bedoel je soms MIJN vrouw?" Vraag ik grijnzend.

Ze verslikt zich in haar kauwgom en begint hard te kuchen. "Dit is een grapje toch" zegt ze als ze bijgekomen is. "Nee, ik heb haar zonet afgezet op haar werk. We zijn nog maar 2 dagen getrouwd" zeg ik met een bredere grijns. "Pas op voor boze ogen" zegt ze dreigent. Ze kijkt woest voor zich uit en dan draait ze zich high class om.

22:54

Ik stamel de trap af naar beneden en zie Nora pas naar binnen gaan. "Waar bleef je?" Vraag ik streng. "Na werk ben ik naar Dina gegaan. En daarna even langs mijn padre" zegt ze vermoeid. Ik knik en ze gooit haar tas op de grond. Ze ploft neer op de zetel en zucht. "Faissel ik moet je iets zeggen" zegt ze zacht.

Ze gaat goed zitten en ik ga naast haar zitten. "Wat?" Vraag ik meteen. "Over onze reis...dat kan niet door gaan" zegt ze snel. "Wat?! Waarom niet?!" Vraag ik verward. "Blijkbaar heeft mijn baas een zakenreis over het hoofd gezien. En aangezien ik een hogere functie heb gekregen moet ik mee. En toeval of niet het is op de dag dat wij normaal zouden vertrekken" zegt ze jammerent waarna ze een diepe zucht uit. "Je gaat niet" zeg ik snel.

Ze kijkt me niet begrijpend aan. "Welk deel van ik moet mee op zakenreis begreep je niet?" Snauwt ze me toe. "Wacht even..voor hoe lang is het?" Vraag ik dan. "2 weken" antwoord ze zacht. "Ah oke je gaat niet" zeg ik weer. "Waarom niet?" Zegt ze bijna jankent. "Omdat ik je 24/7 bij mij in de buurt wil" zeg ik snel.

************
Nora pakt een dekentje en gaat zitten tussen mijn benen. "Mm je voeten zijn hayek koud pff" zucht ik. Ze schiet in de lach en duwt haar voet tegen mijn been. "Fuck you" zucht ik geïrriteert. Ze grinnikt en drukt een kus op mijn hand.

Vanaf hier ga ik met tijdssprongen werken. Ik heb geen inspiratie meer voor dit boek dus wil ik er een einde breien.

Pain will never StopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu