" Dualarım onlarla inşallah iyidirler ve hep iyi olurlar. Hani dedim ya ilk konuştuğum Ömer oldu diye. Aslında sadece Ömerle konuştum. Ama Ömerin bana ait olan bir mektubu bana okuması ikinci bir kişiyle konuşmuşum psikolojisi yarattı.
Muhammetle konuşamadım. Ömerin okudu dediğim mektupta Muhammetten bana kalan son hatıra işte. "
" Buğra şuan çok kötü oldum. Ne olur Muhammede birşey oldu deme. "
" Yok Allah korusun olmadı. Umarım olmamıştır yani. "
" Buğra kalpten gidiyorum bak. Bir an önce anlat lütfen. Çok kötü oldum ya. "
" Peki anlatıyorum Gamze.
Muhammed ve Ömer üniversite tercihlerini aynı yapmışlar aslında. Sanırım bunların hepsi benim yüzümden çünkü kardeşlerim beni düşünerek tercih etmişler İstanbulu.
Lavinyanın dediği gibi işte koca katil İstanbul. Biliyorsun zaten bizim Muhammedin yoksullukla imtihanını. Aslında imtihan bile diyemiyorum. Çünkü onların hiç bir zaman rahatsız olduğu bir durum değildi bu.
Etraflarında insan diye gezinen, insanlıktan utandıran kişiler rahatsız olup dile getirirlerdi.Muhammed okulu kazanınca aileside çok mutlu olmuş haliyle. Bugüne kadar birşey yapamadık , o zaman şimdi en güzel şekilde destek olalım evladımıza demişler. Araba kiralamışlar Muhammedi ailecek teslim etmek istemişler yurda.
Eve döndükleri sırada yolda kaza olmuş. Kazadan sadece babası kurtulmuş ama oda yoğun bakıma alınmış. Üç gün sonra vefat etmiş.Yoksul dedikleri Muhammed artık sadece yoksul değil aynı zamanda öksüzdü, yetimdi artık. "
Anlatırken gözlerimden süzülen gözyaşı damlalarının yere düşüşlerini izliyordum. Toprağa düştükten sonra nasıl paramparça olduklarını, yok olduklarını izliyordum.
Gamzeyi ikinci kez böylesine kötü görmüştüm. Lavinyanın olayında olduğu kadar kötüydü. Devam etmek istememiş susmuştum. Fakat o buna izin vermemişti.
" Buğra benim için sustuğunu biliyorum. Yalnız senin farkında olmadığın birşey var. Beni korumaya çalıştığın bu acının ve üzüntünün en büyüğü zaten şuan yüreğimde yatıyor.
Lütfen devam eder misin. "
" Tamam devam ediyorum Gamze.
İşte bu olaydan sonra ilk günden bitmiş okul hayatı. Daha doğrusu sonradan araya giren tanıdıklar falan olsa da kabul etmemiş. Suçluluk duygusu altında ezilmiş.
Düşünüyorumda aslında suçlu olan o değil benim. Benim yüzümden oldu işte. "
" Buğra ikinizde suçlu değilsiniz. Anlıyorum insanız sonuçta etkileniyoruz. Böyle konuşabiliyoruz ama suçlu değilsiniz.
Onlarında kaderine bu yazılmış demekki. Onlar içinde hayırlısı buymuş demekki. Biliyorum konuşması kolay diyeceksin ama dua etmekten başka birşey gelmezki elimizden. Onlar için bolbol dua edelim. Muhammede sabır dileyelim. "" Biliyorum dua etmekten , sabır dilemekten daha güzel birşey yok. Ama artık kardeşimizde yok.
Kim bilir nerde , yaşadığını bile bilmiyoruz. "" Nasıl yani anlamadım. Çok özür dilerim üzüldüğümden sanırım dikkatimden kaçtı.
Muhammedin nerde olduğundan haberiniz yok mu ? "
" Maalesef yok Gamze yok.
Ömerle uzun uzun konuşmuşlar. Sonra mektup uzatmış Ömerin eline. Buğraya yazdım sende dursun demiş.
Ömer kötü şeyler hissettiğinden dolayı kabul etmemiş. Birgün bir araya geldiğimizde ellerinle teslim edersin demiş. Ömere İstanbulda okuyorsun karşılaşma olasılığınız var hep yanında dursun dediği için Ömer de kabul etmiş.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahiretliğim
RomanceSizce ? Aşk mı daha değerli yoksa dostluk mu ? Siz hangisini ebediyen yaşamak isterdiniz... Buğra, bu konuda şanslı doğmuş nadir insanlardandı. Aşkında dostluğunda en güzelinden yaşanması nasip kılınmış bir yüreğe sahipti... Gamze, duyguların en güz...