Ölümün Gölgesinde !

144 100 6
                                    

Gündüzün geceye nöbeti devretmesine daha çok vardı. Fakat bir önemi yoktu bende. Gözlerim kararmış , yüreğim gecenin karanlığına dönmüştü. O gün kendi içimdeki dünyadan çıkmamış uzak durmuştum herkesten ve herşeyden. Saatlerce düşünmüş durmuştum bu çıkmazdan, çamurdan , yüreğime sürülmüş lekeden nasıl kurtulacağımı. Ölüme çare bulmak gibi imkansız kılınmıştı yüreğime. Gamze inanırmıydıki bu söylenenlere.

Güneş batmış, gece selam veriyordu yüreğime. Herşeyden habersiz bir şekilde. Sevinememiştim ne geceye nede ayın yüzüme yansıyan parıltısına. Yurda döndüğümde  Yusuf karşılamıştı beni. Öfke saçıyordu yüzüme. Ruhsuz düşmüş umursamıyordum bile. Sessizce uzanmış Gamzeyi düşünüyordum. Yusuf  bağırarak söylenmişti bana.

" Buğraaaa cevap versene birader.
Bütün gün yoktun merak ettik hepimiz. Aradık ama ulaşamadık. Şimdi de cevap vermiyorsun.

Kötü birşey mi oldu. Anlatsana kardeşim , anlatda derman bulalım derdine , çare olalım... "

Yusufun gözlerine bakıyordum ama aklım Gamzedeydi. Tekrar etmesi üzerine cevap vermiştim.

" Bütün gün yoktum çünkü ben gün doğarken öldüm...

Çaremi olmak istiyorsun derdime , o zaman yalnız bırak beni içine düştüğüm ateşle... "

Yusuf söylediklerime alınmış olmasına rağmen belli etmemeye çalışmış yeniden konuşturmaya çalışmıştı beni.

" Kardeşim sen değilmiydin hep bize umut vaad eden. Ömür üzülmeye vakit ayıracak kadar uzun değil diyen.

Yakıştıramıyorum sana bu bitkinligi , tükenmişliği , karamsarlık içinde kabullenişi.

Anlatsana güzel kardeşim ne oldu. "

Yusuftan kurtulmanın tek yolu vardı. Anlatmayı , konuşmayı kabul etmekti sadece...

" Peki kardeşim anlatmam için konuşmam için biraz süre tanı. Kendimi iyi hissettiğimde anlatırım olur mu ? "

Anlayışla karşılamıştı. Sessizce ayrılmıştı yanımdan. Acıdan yorgun düşmüş göz kapaklarımı kapatmış uyumaya çalışmıştım. Herşeyi unutmak bahanesiyle. Çıkmazlardan  kurtulmak bahanesiyle...

Her ne kadar korkunç olmasada uykumu kaçırmama sebep olmuştu gördüğüm rüya. Gamzeyi görmüştüm rüyamda. Sırtı dönüktü bana ve ellerini tutan başka eller görmüştüm. Ağlayarak uyanmıştım. Uyandığımda gözlerim bütün gün olduğu gibi ıslaktı.
Dışarı çıkmıştım hava almak için. Gecenin bir yarısı Yusuf oturuyordu basamaklarda bir başına. Selam verip oturmuştum yanına. Gülerek sözünde durduğunu dile getirmişti...

" Buğra söz verdiğim gibi bak.
Canımın sıkkın olmasına rağmen sigaraya uzanmadı ellerim. Tamamen çıkardım hayatımdan... "

" Çok sevindim adına kardeşim.
İnşallah bir ömür devam edersin böyle. "

"  İnşallah Buğra inşallahda bugün neyin vardı.
Daha iyisin şuan değil mi ? "

" Beni boşver anlatırım ben neyim olduğunuda asıl sen söyle Yusuf gecenin bir yarısı seni bir başına buraya çıkaran sıkıntı ne "

" Kardeşim sen yokken benimden başımdan olaylar geçti bugün.

Aslında kızların gazına geldim ve cesaret edemediğim şeyi yaptım bugün. "

" Cesaret edemediğim derken... "

" Hani hoşlandığım bir kız var demiştimya. İşte bugün onunla konuşmak istediğimi söyledim.

Ahiretliğim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin