Ahsen !

171 103 10
                                    

Sessizlikte kurduğum dörtlüğü bakışlarla gözlerine haykırırken yeniden araya girmiş soru sormuştu. Anlaşılan oda konuşmayı çok özlemişti.

Gülerek sormuştu bana ;

" Buğra, çocukken başından geçen ilginç olay oldu mu ? Hiç unutmadığın...

Hatırladıkça güldüğün... "

Hayatının her anını olaylarla geçiren bir insana sorulacak en son soruydu bu...

" Bütün çocukluğum ilginç olaylarla geçti diye cevap verirsem inandırıcı olur muyum sence... "

" Bunu söyleyen sen olursan. Evet bütün kalbimle inanırım... "

" Peki o zaman başımdan geçen bir olayı anlatabilirim.  Hem bu sayede çok ama çok  sevdiğim bir insanıda tanıtmış olurum sana. "

" Merakla dinliyorum. "

" Ömer ve Muhammed dışında hayatımda çok önemli bir yere sahip , yüreğimin en sevilenler listesinde ismini ilk sıraya yazdığım bir insan var.

Yüreğim çocukluğumun saklı bir kenti. Ve bu kentin en özel en güzel karesi bu insan işte.. "

" Buğra, meraklandırmadan rahat edemiyor musun ?

Olayı bıraktım , vazgeçtim. Bu insanın kim olduğunu merak ediyorum şuan.. "

Gamzenin bu halleri çok hoşuma gidiyordu. Fazla meraklandırmadan  söze başladım.

" Bu insan ismini yüreğinde , yüreğini isminde taşıyan biri. Dayımın kızı Ahsen. "

" Hmm kim olduğunu öğrendim. Ayrıntısını yani neden bu kadar önemli olduğunu merak ettim.

Nasılsa artık kim olduğunu biliyorum. Eee olayı anlatsana... "

Güleceği kesindi ama dalga geçer miydi bilmiyorum. Dalga geçilecek kadar komikti ama olayda Ahsen yer aldığı için pek umrumda değildi. Dalga konusu olmak.

" Olay şöyle oldu.

4 veya 5.ci sınıfa gidiyordum. Kış mevsimi ve öğle yemeği molasından sonra okula dönüyorduk. Yanımda Ahsen vardı sadece.

İki mahallenin kesiştiği bir nokta vardı. Oraya geldiğimizde okuldan kavgalı olduğum bir çocuk ve iki amca oğlu kestiler önümüzü. Bütün herşey inattan ve dik kafalı olmaktan gelmişti başıma.

Özür dilememi istediklerinde inatla çocuğun suçlu olduğunu dile getirdim ve saldırdılar. "

Olayı anlatırken gülme tuttmuştu beni devam edemiyordum.

" Off Buğra gerçekten çok gıcıksın ya.
Anlatsana tamamını bende gülmek istiyorum. "

" Onlar saldırınca bizim Ahsen araya girdi. Ama kız haliyle ne kadar yardım edebilirki.

Birini tutuyor diğer ikisi saldırıyor. Görsen zaten ufak tefek birşeydim. Normal halimle bile yürümekte zorlanan biriydim. Giydiğim botların ağırlığından dolayı tabi.

Başımı bildiğin kara gömdüler. Ve ben hala ısrarla her fırsatta bağıra bağıra laf ediyordum onlara. Onlarda baktı olacağı yok bırakıp gitmişlerdi. Buz tutmaktan , kırmızıya boyanmıştı sanki bütün yüzüm.

En komik ve ilginç  tarafıda Ahsen nasılsın sorusuna gülmüş. Soğuktan titreyerek tekrar bağırmış laf etmiştim onlara. "

Anlattıklarımdan sonra Gamze gülme komasına girmişti. Artık benle alay etme noktasına gelmişti. Baktıkça kahkahalar atıyordu.

Ahiretliğim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin