CHAPTER 49 - KEJADIAN SEMALAM

696 21 0
                                    

Orang yang berjalan lalu lalang di hadapan aku memandang pelik pada aku. Agaknya diorang tak pernah nampak perempuan cantik peluk lutut menangis depan pintu bilik hotel. Sama ada diorang ingat aku kena halau dengan suami ataupun tertinggal kunci bilik pastu lupa bilik kat mana. Yang pastinya, masalah aku lebih besar dari dua masalah tu.

Aku.... Betul-betul tak ingat kejadian semalam. Apa yang berlaku dan macam mana benda tu boleh berlaku. Yang aku ingat, aku dan Abang Ian check in hotel (of course tak berdua) sebab malam tu ada majlis Aunty Faridah.

⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄

Dress merah hati yang tergantung di dalam almari aku capai dan aku sarungkan ke tubuh. Sebagai pelengkap, aku kenakan dengan shawl gold untuk dipadankan dengan warna hiasan bunga pada lengan dan pinggang.

Ok. Aku rasa cam dah over gila baju aku yang ni. Heh, sebenarnya sebab aku rasa insecure dengan si Fiona tu. Aku pun tak tahu macam mana aku boleh insecure dengan dia. Mungkin sebab sejak deria wanita aku terhidu yang dia cam nak rapat dengan Abang Ian aku.

Waktu Abang Ian kata dia keluar makan dengan Fiona lepas jumpa client, aku masih boleh relaks lagi. Biasalah tu kan, keluar makan sebab jumpa client.

Waktu Abang Ian kata dia terpaksa hantar Fiona balik sebab kereta Fiona rosak, aku masih berusaha chill lagi.

Tapi bila dah sampai waktu aku call dia and Fiona dalam office dia buat kerja sama-sama sambil ketawa-ketawa gedik, aku rasa tahap menyampah aku memang dah naik angka 100%. Ya, aku tahu diorang sama tempat kerja dan sepupu. But, tak payah mesra sangatlah.

Ya, pada mulanya Abang Ian dingin dengan Fiona. Tapi sejak dah kerja bersama, diorang makin ok pulak. Ok yang.... Agak merisaukan aku. Haha (ketawa hambar).

Yang paling aku risau, Abang Ian dahlah pernah bercinta dengan Fiona dulu. Haihhh... Sakit hati kalau ingat balik.

So, I want to show him that I'm the best woman yang dia ada. Dan dia tak perlukan perempuan lain. Hurmm... Aku tak kata yang aku ragukan kesetiaan dia. Cuma... Macam aku cakap, aku menyampah dengan Fiona!

Pintu bilik hotel diketuk dua kali sebelum aku mencapai tas tangan dan keluar dari bilik.

"Sorry lambat. Tengah bersiap tadi," ucapku setelah membuka pintu bilik.

Abang Ian terkaku melihat aku. Dia cuma diam dan matanya tajam merenung aku. Okeyy, seram sejuk aku dibuatnya.

"Abang tengok apa? Baju ni tak kena ke? Saya tukar kejap eh," tegurku apabila aku tengok melayang dia ni dah sampai London. Hahaha... Cam bahaya je.

"No, sayang. Sayang cantik sangat malam ni dengan baju ni. You're adorable woman that I ever seen. Jom, kita pergi," senyuman dan lesung pipitnya sekali lagi mencairkan hati aku.

Kami memasuki perkarangan dewan besar yang menempatkan ramai tetamu VIP dan VVIP. Jujur, aku rasa kekok sangat berada di antara mereka. Rasa cam aku tak layak berada dalam majlis ni. Yelah, aku kan orang biasa je. Hurmmm...

Kami bersalaman dengan beberapa orang tetamu terhormat. Abang Ian memperkenalkan aku sebagai tunangnya kepada mereka.

"Owh... Ini ke tunang Ian? Cantik orangnya. Hahaha, aunty baru nak kenalkan Ian dengan anak aunty. Rupa-rupanya dah bertunang dah." Kami bertiga ketawa mendengarnya. Boleh tahan popular jugak Abang Ian aku ni. Sampai aunty ni pun nak jadikan dia menantu.

LOVE LOCK (NOVEL MELAYU)Where stories live. Discover now