del17

3.2K 42 1
                                    

"April kan ikke du bli med til lydskjekken?" spurte Scooter og møtte blikket mitt. "Jeg hadde jo tenk til det, men er det ikke bedre å la han hvile?" spurte jeg. "Jo, men vi kan gå å skjekke lyden likevel. Onkelen din blir her og ser til Justin." - "Ja, okey" sa jeg og reiste meg. Scooter kom følgende etter.

Vi gikk inn i arenaen og bort til senen. Han ga meg en mikrofon og dyttet meg ut på senen. "Hva skal jeg med en mikrofon?" spurte jeg og lo. "Syng litt, onkelen din sier du synger fint!" utbrøt Scooter. "Nei'a jeg liker ikke synge, spesielt ikke foran folk!" sa jeg inn i mikrofonen. "Jeg kan snakke."

Scooter satt på en sang av Justin. Overboard, han visste jeg kunne den og ba meg synge jentedelene i tillegg til refrengene. Jeg sukket. Hadde jeg noe valg? Jeg ville endt opp med å gjøre det uansett. Jeg begynte å synge med musikken og koste meg faktisk litt på senen, men tanken på at flere tusen kunne stått foran meg tør jeg ikke tenke på en gang!

"Er lyden grei? Kan vi dra?" Spurte jeg når sangen var ferdig. Han nikket og kom ut fra lydstedet. Jeg ga han mikrofonen og gikk mot bilen. Når vi kom tilbake hadde Justin våknet og jeg gikk inn på rommet hans. Jeg satt meg på sengekanten og han tok seg til hodet. "Hangover?" spurte jeg. "Veldig," sa han og lo smått.

"Onkelen din sa at du tok deg av meg her inne. Sa jeg noe jeg burde angre på?" sa han og flirte. "Neida, du bare snakket om hvor fantastisk April er, hvem nå enn det er," sa jeg og hevet et øyenbryn før jeg braste ut i latter nok en gang. "Det var jo litt pinlig," mumlet han og tok seg til hodet igjen og rødfargen spredde seg i kinnene hans. Jeg ga han to paracet og ba han gjøre seg klar fordi vi snart skulle dra og gikk ut av rommet og ned til de andre.

"Hangover?" spurte Scooter da han så jeg komme inn i rommet. "Veldig," sa jeg på en måte som imiterte Bieber og lo. "Dette kommer til å bli en jævlig konsert," begynte Scooter, men jeg avbrøt han. "Jeg skal jo være der, lykkebringer vet du." sa jeg og blunket med det ene øyet. Det er litt morsomt - kanskje det blir mitt nye kallenavn til slutt?

Vi subbet av gårde mot arenaen. Justin var langt i fra bra. Men kun hans feil... Hadde han ikke forandret seg, ville det ikke vært en vane å dynke seg i øl og unge damer etter en fæl dag. Jeg tenkte tilbake på det Justin hadde sagt om at han ville forandre seg igjen, men klarte ikke. Jeg tenkte litt på at alt Bieber sa antydet til at han likte meg. Veldig godt faktisk. Det er 6. dag går det an å like noen så fort? Ikke for meg ihvertfall.

Han ga ikke alt på senen. Greit nok, han har hangover, men om jeg hadde vært i publikum og idolet mitt ikke hadde gitt alt hadde jeg blitt svært skuffet. Jeg måtte gjøre noe, der er ikke nok lykke ved å bare være her. Justin løp av senen for å ta en liten pause og lente seg mot garderobeveggen. Han tok en slurk av vannflaska. Jeg gikk bort. "Skjerp deg, du klarer bedre enn det selv om du har hangover," sa jeg og lo. Han løftet på skuldrene som tilsvarte et 'vet ikke'. Han var på vei ut mot senen igjen, men jeg stoppet han. Jeg pustet dypt inn og kysset han. Han gliste, men stirret forvirret på meg. "Gå ut og gi alt nå," sa jeg og smilte før jeg så han løpe ut på senen. Scooter kom gående opp ved siden av meg. "Du skylder meg," mumlet jeg og han ga meg tommel opp for å bekrefte.

Han gikk bort til senen med meg følgende etter. Neste sang var saktere og jeg kjente straks igjen melodien - Overboard. Scooter rakk meg en mikrofon og dyttet meg ut på senen når det var damestemmens tur. Jeg stod helt stille, klarte ikke røre på meg. Jeg kunne høre sangen i bakgrunnen hvor min stemme var lagt på istedenfor noen andres. Jeg løftet mikrofonen opp mot munnen. "Hvordan går det folkens?" spurte jeg og gikk gående bort mot Justin. Alle jublet. Jeg sang, Justin sang. Ettersom min fæle seneskrekk ikke akkurat gikk over skalv hele meg og jeg kunne kjenne hjerteslagene mine helt opp til kjeven.

Justin tok tak i armen min og løftet den opp i lufta. "Dette er April," sa han og så utover salen. Alle jublet igjen. Jeg dermed var fortsatt skrekkslagen og jeg var raskt av senen når sangen var ferdig. Jeg gikk bort ved siden av Scooter. Jeg så surt opp på han og slo han med mikrofonen. "Hva var det for?" spurte han og hele salen lo. "Neste gang du skal slå noen med en mikrofon April burde du vurdere å slå den av først," hørte jeg Justin si fra høytalerene etterfulgt av latter. Jeg lo også. Showet gikk videre. Jeg slo Scooter en gang til. "Aldri igjen!" mumlet jeg sint og lente meg mot en vegg og så utover senen.

Enemies?Where stories live. Discover now