del28

3.1K 44 6
                                    

Justin og jenta kom løpende ut av senen. "Flott gjort med U smile," mumlet han fort i øret mitt, samtidig som han holdt for mikrofonen før han fortsatte: "Du kan godt la jenta bli igjen backstage," sa han og forsvant ut på senen igjen. Jeg kjente det brant inne i meg. Jeg hadde jo ingen grunn til å være sjalu, fordi vi er jo ikke sammen - langt ifra. Jeg gikk bort til jenta. "Kom så følger jeg deg tilbake til plassen din," sa jeg og smilte. Det var da jeg merket at hun hadde capsen til Justin på hodet. Det kokte snart over for meg. Jeg tok tak i håndleddet hennes svakt, men bestemt og begynte å gå mot plassen hennes.

Da jeg kom tilbake igjen gikk jeg inn i garderoben til Justin hvor det var flertall av vannflasker i kjøleskapet. Jeg tok tak i en og gikk ut for å se resten av konserten.

Han kom anpusten fra senen. Idag hadde han virkelig gjort sitt beste, selv om One Less Lonely Girl fikk alt for mye oppmerksomhet fra mitt synspunkt. Jeg må virkelig roe meg ned... "Hvor er OLLG jenta?" spurte Justin da vi gikk mot garderoben hans. "I salen," mumlet jeg. "Men jeg sa jo at hun kunne bli backstage?" spurte han og snudde seg mot meg. "Gjorde du?" - "Ja, rett etter at jeg sa at du handlet det med mikrofonen bra," - "Jeg trodde du da at jeg skulle føre henne bort fra backstage," løy jeg og så liksom-forvirret bort på han. Han så ganske forvirret tilbake på meg også. "Jeg tror du var sjalu," mumlet han og lo. "Var jeg vel ikke," sa jeg bestemt. "Hvorfor skulle jeg være det?" - "Vet ikke jeg..." sa han og dro av seg trøya. Det ble en klein stillhet og jeg så ned i gulvet mens jeg fiklet med fingrene mine.

"Okey, jeg var sjalu!" utbrøt jeg og satt meg ned i sofaem ved siden av han. "Hvorfor det?" - "Jeg vet ikke. Jeg bare var det. Det er jo ikke sånn at jeg liker deg ellernoe," mumlet jeg. Jeg så at han ble ganske såret av det jeg sa. "Unnskyld," sa jeg medfølende og la hånden min på skulderen hans. Han nikket for å si at det ikke gjorde noe. "Hvorfor ville du ha hun jenta her uansett?" lo jeg. "Bare fordi jeg skulle be om å få capsen min tilbake så kunne hun få noe annet istedet... ikke noe man trenger å bli sjalu over," lo han og slo meg svakt i skulderen på en vennskapelig måte.

Enemies?Where stories live. Discover now