"Kookie, nah aiskrim." Taehyung menghulurkan aiskrim berperisa coklat kepada Jungkook yang asyik bermain game.
"Gomawo hyung." Jungkook meletakkan phone ke tepi lalu mula menikmati aiskrim dengan lahapnya.
"Aihh mana Jimin ni." Bebel Taehyung, sesekali matanya mengerling ke arah jam tangan.
"Ohh lupa pulak. Tadi Jimin hyung mesej, dia otw." Kata Jungkook.
"Emm Kook."
"Ya?" Jungkook yang sudah pun menghabiskan aiskrimnya berpaling menghadap Taehyung di sebelah.
"Kau pernah bercinta tak?" Soal Taehyung tiba-tiba.
"Emm tak pernah. Waeyo? Hyung terjatuh cinta ke?" Tebak Jungkook sambil tersengih-sengih.
"Bagi kau maksud cinta tu apa?" Soalan dibalas dengan soalan.
Jungkook terpinga-pinga mendengar soalan daripada Taehyung. Dah kenapa dengan si alien sorang ni.
"Cinta? Sorry saya kecik lagi. Apa yang aku tau cinta tu complicated." Jawab Jungkook selepas lama mendiamkan diri.
Pap!
Jungkook agak terkejut apabila tiba-tiba sahaja Taehyung menepuk tangan.
"Yeahh betul tu. Samalah macam kes Hoseok hyung." Kata Taehyung.
"Hah?" Jungkook blur.
"Kookie! Taetae!" Jerit Jimin sambil berlari-lari anak menuju ke arah dua namja yang sedang sibuk berbincang mengenai cinta.
"Sorry lambat. Korang sembang apa tadi? Macam serius je?" Tanya Jimin seraya mengambil tempat di antara Jungkook dan Taehyung.
"Entahlah hyung, V hyung tetiba je cakap soal cinta." Jungkook mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Mwo?!" Jimin memandang Taehyung dengan reaksi 'biar betul mamat alien ni'.
"Weh Chim aku ada cite hot punya." Kata Taehyung dalam nada teruja.
"Apa?"
"Pasal Hoseok hyung." Taehyung tersengih.
Jimin pandang Jungkook tetapi Jungkook hanya mengangkat bahu menandakan dia juga tidak faham.
"Hyorin is back, Chim!" Jerit Taehyung kuat.
"What?! Maksud kau Choi Hyorin, ex Hoseok?" Jimin membulatkan matanya kerana tidak percaya dengan apa yang didengarinya.
"Yup." Taehyung menganggukkan kepalanya bagi meyakinkan Jimin.
"Wait, wait. Ex? Aku ingatkan Seohyun noona yeochin first Hoseok hyung." Sampuk Jungkook.
"Aniyo. Cite dia camni." Dan Taehyung menceritakan kisah Hoseok dan Hyorin kepada Jungkook.
"Ohh macam tu rupanya." Jungkook mengangguk faham.
"Tapi kau jumpa Hyorin tu kat mana Tae?" Soal Jimin.
"Haaa yang ni yang bestnya. Aku jumpa dia kat kafe and Rin bestfriend Seohyun." Terang Taehyung.
"Apa?" Serentak Jungkook dan Jimin menjerit.
"Kiranya Yun tak tau diaorang pernah couple?" Soal Jimin.
"Yun cuma tau kitaorang sama highschool."
"Masalah besar ni. Kalau Hoseok hyung nak getback ngan Hyorin tu balik camne? Ottokhae. Kesian Yun noona." Jungkook bersuara risau.
"Tak mungkinlah. Kan si Hyorin tu dah sakitkan hati Hoseok hyung." Sangkal Jimin.
"Tapi hyung, first love susah untuk dilupakan."
Taehyung dan Jimin terdiam setelah mendengar kata-kata si maknae. Our maknae is growing up. 👏
Yes, love is complicated.
💕 💕 💕