Part 8

33 2 0
                                    

Ding dong!

"Weh kau dari mana ni?" Soal Jimin kepada Seohyun yang baru tiba di kafe.

"Aku pergi bank tadi. Wae?" Soal Seohyun sambil mengambil tempat di salah sebuah meja yang kosong.

Pelanggan agak kurang ketika itu memandangkan hujan lebat di luar membuatkan semua orang malas mahu keluar dari rumah.

"Tadi ada orang call." Kata Jimin yang sudah pun mengambil tempat di hadapan Seohyun.

"Nugu?"

"Miss Yeon. Orang yang nak tempah makanan untuk birthday party anak dia tu. Katanya ada nak ubah menu." Jelas Jimin sambil memusingkan topi di tangan.

"Yeke? So, kena jumpa dialah ni. Aigoo malasnya." Keluh Seohyun.

"Weh mana boleh malas-malas. Macam mana bussiness nak maju kalau gitu." Bebel Jimin sambil mengflip rambutnya. Gosh, he looks so handsome. 😍

"Kfine. Dah takyah bebel. Pukul berapa kita nak gi jumpa dia?" Soal Seohyun yang malas mahu mendengar bebelan namja bermata sepet tu.

"Dalam pukul 3." Kata Jimin sambil membelek jam tangannya.

"Hmm nae. Aku nak tidur jap. Nanti kejut aku tau."

Seohyun lantas bangun menuju ke bilik rehat yang disediakan untuk staff.

💕 💕 💕

"Yun, ireona." Jimin menepuk-nepuk perlahan bahu Seohyun yang sedang tidur di atas sofa. Siap pakej mulut ternganga. Kk, gurau je.

"Hmmm, 5 minutes." Seohyun memusingkan badannya membelakangi Jimin.

"Weh Yun BTS datang kafe!" Jerit Jimin.

"Mana-mana?" Secara automatiknya Seohyun melompat turun dari sofa apabila mendengar nama idolnya disebut.

Tetapi apabila dia melihat Jimin sedang ketawa sakan, Seohyun sedar bahawa dirinya telah ditipu.

"Park Jimin!" Seohyun memukul bahu Jimin menggunakan handbag yang tersadai di lantai.

"Adudu sakit woii. Batu ke apa dalam handbag tu?" Jimin yang tadinya seronok mentertawakan Seohyun kini menyeringai menahan sakit.

"Ehh dah nak dekat kul 3. Jom gerak." Ajak Seohyun lalu dia menarik Jimin bangun.

"Kau nak bawa aku sekali ke?" Wajah Jimin bertukar ceria.

"Nae, nak teman tak?" Soal Seohyun.

"Mestilah jom jom." Jimin terus keluar dari bilik rehat dan terserempak dengan Taehyung yang sedang mengemop lantai yang basah. Rajin betul anak Encik Kim ni.

"Wuii nak gi mana tu?" Soal Taehyung apabila melihat Jimin hendak keluar dari kafe.

"Byee Tae, aku nak gi jenjalan dengan Yun." Tipu Jimin.

"What? Waaaaa ini tak adil." Taehyung menghentakkan mop ke lantai tanda protes.

"Woi alien, kalau patah mop tu kau bayar dua kali ganda." Ugut Seohyun bersama satu jelingan tajam khas untuk Taehyung.

[C] Cinta Where stories live. Discover now