Part 25

22 2 2
                                    

Saranghae.

Saranghae.

Saranghae.

Hyorin menggeleng perlahan, masih lagi tidak percaya dengan apa yang didengarinya dari mulut Yoongi dua hari lepas.

Seohyun yang sedang mengira duit di kaunter pelik melihat chingunya itu. Sekejap menggeleng, sekejap memegang pipi. Entah apa yang bermain di minda Hyorin.

Gelak tawa dari sekumpulan namja membuatkan Seohyun mengalihkan pandangan dari Hyorin.

"Haii noona." Sapa Jungkook dengan girangnya.

"Yah! Kafe dah nak tutup baru korang nak datang." Seohyun memberi death glare kepada BTS.

"Alaaa macam tak biasa." Namjoon tersengih.

Memang menjadi kebiasaan BTS melepak di kafe Seohyun pada tengah malam lebih-lebih lagi pada malam ahad.

"Oii Rin, kau menung apa tu?" Tegur Taehyung sekaligus menyentakkan lamunan Hyorin.

Hyorin tersengih memandang BTS sebelum pandangannya bertembung dengan Yoongi. Sepantas kilat kedua-duanya mengalihkan pandangan. Luahan hati Yoongi dua hari lepas telah menyebabkan hubungan mereka menjadi akward.

💕 💕 💕

Rumah YunRin

"Rin, aku keluar jap." Seohyun berkata sambil menyarung kasutnya.

"Kau nak pergi mana senja-senja ni?" Soal Hyorin pelik.

"Gi kedai jap. Kau ada nak kirim apa-apa tak?" Soal Seohyun dari muka pintu.

"Nak lolipop!" Jerit Hyorin teruja.

"Lolipop je minah ni." Bebel Seohyun perlahan sebelum menutup pintu rumah.

Seohyun hanya berjalan kaki memandangkan jarak kedai dan rumahnya tidak jauh.

💕 💕 💕

Ting tong!

"Aikk cepatnya balik." Hyorin memandang jam di dinding. Rasanya Seohyun baru keluar ke kedai lima minit yang lepas.

Ting tong!

"Jakkaman."

Pintu dibuka dan terjegul lah Hoseok di muka pintu.

"Ohh Hoseok rupanya. Kau nak jumpa Yun ke? Dia baru je pergi ke..."

Hoseok meletakkan jari di bibir Hyorin menyebabkan yeoja itu terdiam.

"Aniya, aku nak jumpa kau." Hoseok tersenyum manis.

💕 💕 💕

Seohyun berjalan sambil menyanyi perlahan mengikut rentak lagu dari handphonenya. Tiba-tiba langkah Seohyun terhenti apabila dia teringat akan sesuatu.

Kalut yeoja itu mencari benda tersebut di dalam poket seluarnya.

"Aduhh list barang tertinggal kat meja makan pulak." Seohyun menepuk dahi.

Seohyun mengubah laluan lalu berpatah balik ke rumahnya dengan berlari-lari anak memandangkan hari hampir malam.

💕 💕 💕

"Mwo? Jumpa aku?" Hyorin pelik.

Hoseok mengangguk laju.

"Ada apa kau nak jumpa aku?" Soal Hyorin.

Hoseok seperti serba salah untuk bercakap, "aduhh macam mana ni." Hoseok menggumam perlahan.

"Hoseok, kau nak cakap apa ni?" Tanya Hyorin yang semakin tertanya-tanya.

"Rin.." Hoseok mencapai tangan Hyorin lalu digenggamnya erat.

"Apa ni Seok?" Hyorin menepis tangan Hoseok tetapi tidak berjaya kerana namja itu memegang erat tangannya.

"Aku dah tau semuanya Rin."

"Tahu apa? Ehh kau boleh tak cakap terus terang." Hyorin sedikit meninggikan suaranya.

"Aku dah tahu pasal Daehan. Aku dah tahu yang kau bukan sengaja tinggalkan aku. Ye kan Rin?" Hoseok menatap dalam anak mata Hyorin.

"Ma..mana kau tahu semua ni?" Hyorin bertanya dengan suara yang bergetar.

"Kenapa kau tak pernah bagitau aku Rin? Kenapa? Kau buatkan aku merana selama dua tahun Rin." Hoseok bersuara sayu.

"Maafkan aku." Hyorin menundukkan kepalanya.

"Choi Hyorin." Hoseok memegang dagu Hyorin lalu mengangkat wajah yeoja itu agar memandangnya, "kembali pada aku."

Hyorin membulatkan matanya kerana tidak menyangka Hoseok akan berkata begitu.

Hyorin merentap tangannya dari pegangan Hoseok sebelum berkata, "kau gila ke? Kau dah ada Yun, Hoseok. Kau tak boleh buat dia macam ni." Marah Hyorin.

"Aku tau Rin, aku tau. Tapi aku tak boleh tipu diri aku lagi. Aku tak sanggup lagi nak pendamkan benda ni. Aku masih cintakan kau Rin. Kau pun masih cintakan aku kan?"

Soalan daripada Hoseok membuatkan Hyorin terdiam.

"Hyorin, kenapa kau diam? Jawablah." Desak Hoseok.

Hyorin mengambil nafas dalam-dalam sebelum menyambung bicaranya.

"Hoseok, baliklah. Aku takkan terima kau sebab aku taknak tengok kawan aku terluka. Kau kena terima hakikat yang kita dah takda apa-apa hubungan. Anggap je kita tak berjodoh."

"Rin, jebal. Jangan buat aku macam ni. Kau nak sakitkan hati aku untuk kali kedua ke?" Rintih Hoseok.

"Hoseok, tolong balik sekarang." Arah Hyorin tegas.

"Tak, aku takkan balik selagi kau tak terima aku." Hoseok berdegil.

"Hoseok! Kau tak faham lagi ke? Aku takkan terima kau. Sampai bila-bila pun aku takkan teri..."

Kata-kata Hyorin terhenti apabila secara tiba-tiba Hoseok mencium bibirnya. Hyorin kaku tidak bergerak. Sesungguhnya dia amat rindukan ciuman dari Jung Hoseok.

Seohyun yang sedari tadi menyaksikan babak itu menekup mulutnya agar esakannya tidak kedengaran. Dengan sepantas kilat Seohyun berlari dari situ bersama linangan air mata.

[C] Cinta Where stories live. Discover now