Part 7

38 2 3
                                    

"Yun ohhh Yun." Hyorin memanggil Seohyun sambil mengetuk pintu bilik berulang kali.

Tok! Tok!

Tiada jawapan.

Tok! Tok! Tok!

Masih lagi tiada jawapan.

Dum! Dum!

"Woiii roboh pintu aku nanti!" Jerit Seohyun yang terkocoh-kocoh keluar dari toilet dan membuka pintu bilik.

"Kau buat apa dowh? Aku ingat kau pengsan tadi." Kata Hyorin sambil tersengih kambing apabila melihat muka cemburut Seohyun.

"Aku nak berak pun tak senang." Marah Seohyun.

"Iyewww, perlu ke jujur sangat." Hyorin membuat muka gelinya yang bermaksud 'pengotor betul kawan aku sorang ni'.

"Eleh kau, macamlah kau tak membuang." Seohyun menjuihkan bibirnya.

"Baru je lima minit lepas aku membuang. Ehhh jap aku rasa aku lupa basuh." Hyorin membuat muka innoncent.

"The fuck Kim Hyorin." Seohyun mencubit lengan Hyorin sekuat hatinya.

"Awwwww. Sakitlah siot." Hyorin menggosok lengannya yang sudah kemerahan. Sepit ketam Seohyun memang padu beb.

"Kalau tangan aku cacat, siap kau." Ugut Hyorin geram.

"I dont care. Itu tangan kau bukan aku." Seohyun meletakkan tangan di bahu dan mata dijulingkan ke atas.

"Perghh menyesal siaa aku dapat kawan macam kau." Hyorin membuat muka redha habis.

Seohyun mulalah keluarkan evil laughnya.

"Dahlah jom turun, aku ada masak ramen." Kata Hyorin yang baru teringat tujuan utamanya memanggil Seohyun.

"Ramen je?"

"Ehhh demand pula kau. Bersyukurlah aku masakkan untuk kau sekali."

Hyorin memberi death glare kepada Seohyun sebelum menuruni tangga menuju ke dapur. Perutnya yang sudah rancak menyanyikan lagu rock perlu diisi segera. Nak gaduh lain kali pun boleh.

"Ehh tunggulah I baby." Jerit Seohyun lalu berlari anak mengejar langkah Hyorin. Sebelum tu dia sempat lagi mengambil phonenya.

"Rin, petang kejap lagi jogging jom."

Hyorin memandang sekilas ke arah Seohyun yang sedang menantikan jawapannya.

"Hmm tengoklah kalau rajin." Jawab Hyorin selamba lalu dia sambung menikmati ramen + kimchi. Lazat sehingga menjilat chopstick hahaha.

No, not today~

"Yeobsaeyo oppa." Sapa Seohyun setelah menekan butang answer. Jangan pelik sebab Seohyun memang suka tukar-tukar ringtone.

"Saeng, saeng kat mana tu?" Soal Seokjin bernada cemas.

"Emm kat rumahlah. Kenapa oppa?"

"Palli datang Gukil Medical Center." Gesa Seokjin.

"Mwo? Sape yang sakit?" Seohyun mengerutkan dahinya pelik.

"Yoongi excident."

"What?!"

Jerit Seohyun kuat sampaikan Hyorin yang sedang menghirup kuah ramen tersedak.

"Uhuk...uhuk..." Hyorin terbatuk-batuk.

Hyorin berlari ke arah peti ais dan dengan rakusnya dia meneguk air sejuk terus dari botol mineral bersaiz besar tersebut. Dah tak sempat nak capai cawan.

[C] Cinta Where stories live. Discover now