Part 14

28 2 0
                                    

"Haihh apasal tak boleh lelap ni." Bebel Hyorin.

Jam sudah hampir menunjukkan ke angka 2 pagi tetapi Hyorin masih belum dapat melelapkan mata. Sekejap dia berbaring ke kanan, sekejap ke kiri, sekejap meniarap dan sekarang dia terlentang menghadap kipas yang berpusing ligat.

"Ishh tak boleh jadi ni."

Hyorin bingkas bangun lalu mencapai telefon bimbit di atas meja solek. Aplikasi whatsapp dibuka dan nama Seohyun dicari.

Hyorin
Weh tido dah ke?
1:59 a.m √√

Seohyun
Belum lagilah. Malam masih
muda.
1:59 a.m √√

Hyorin
Ngek kau malam. Dah pagilah.
2:00 a.m √√

Seohyun
Kau pahal tak tido lagi?
2:05 a.m √√

Hyorin
Tak boleh tido 😣
2:06 a.m 2:06 √√

Tok! Tok!

Ketukan di muka pintu secara tiba-tiba membuatkan Hyorin melompat semula ke atas katil lalu menarik selimut menutupi seluruh tubuhnya.

'Jangan ganggu aku pliss.' Hyorin berharap benda yang mengetuk pintunya itu pergi.

Tok! Tok!

'Aduhh tak blah lagi ke?'

Krek~

Bunyi pintu ditolak membuatkan Hyorin menggigil.

Tap! Tap!

Bunyi sesuatu berjalan menghampirinya makin lama makin dekat dan dia dapat rasa seperti seseorang duduk di sebelahnya.

'Jebal jangan ganggu aku.' Hyorin memejam matanya rapat-rapat.

"Rin, kau dah tidur ke?"

Mata Hyorin terbuka luas apabila dia mendengar suara yang amat dikenalinya. Dengan pantas dia menyelak selimut yang menutupi kepalanya dan terserlahlah wajah Seohyun.

"Ehh pahal muka kau berpeluh? Kau sakit ke?" Soal Seohyun risau dengan keadaan Hyorin yang berpeluh-peluh dengan muka yang sedikit pucat.

"Sakit pebendanya. Aku ingat hantu manalah yang dok main ketuk pintu tadi. Rupanya kau ciss." Bebel Hyorin sambil mengelap wajahnya yang berpeluh menggunakan lengan baju tidur.

"Hahahaha lawaklah kau Rin. Perangai penakut kau tu tak hilang-hilang rupanya." Seohyun terkekeh-kekeh mentertawakan chingunya sebelum merebahkan diri di sebelah Hyorin.

"Gila tak cuak. Ni semua salah kau ajak tengok cite conjuring semalam."

"Weh jangan sebut. Seram dohh." Seohyun merapatkan diri ke arah Hyorin apabila terbayangkan wajah Valak.

Sebenarnya Seohyun lagi penakut dari Hyorin.

"Tauu pun kau." Kata Hyorin sambil menarik semula selimut dan menyelimuti tubuh mereka berdua. Hujan di luar membuatkan bilik itu agak sejuk walaupun hanya kipas yang terpasang.

"Rin, kau ada masalah ke?" Tanya Seohyun sambil memeluk teddy bear milik Hyorin.

"Tak, mana ada." Dalih Hyorin.

[C] Cinta Where stories live. Discover now