Louise's P.O.V.
Ik loop door de gang en kom langs het prikbord. Ik kijk even of er iets belangrijkers bij hangt dan "Mister Kock is 43!" of "Miss Jennifer is zwanger!". En ja, daar hangt iets belangrijks:
Kamerwisselingen:
De mensen die in kamer 099 zitten, verhuizen naar kamer 098 want kamer 099 moet ontruimd worden.
De mensen in kamer 937 moeten verhuizen naar kamer 218, want in kamer 218 is te veel ruimte.
Bedankt voor het lezen, nog een prettige dag verder.
Kamer 937. Mijn kamer. Ik moet verhuizen. Jippie...
Wacht, kamer 218? Zitten Selah, Janna en Jonne daar niet? Ja, toch? Ja, daar zitten Selah, Janna en Jonne. En Louis was er ook. Die ga ik dus nog vaker zien. En Niall vast ook. En dat doet hij me weer pijn...
Ik wrijf even over de bult op mijn hoofd, die is ontstaan doordat Niall me tegen de muur duwde. Ik zucht. Kamer 218. Op naar de hel. Jippie! Voel de sarcasme.
***
Ik sleep mijn koffers naar de lift, gevolgd door Jade en Sanne.
'Weet je zeker dat dat de kamer van Louis' vriendin is?', vraagt Jade.
'Ja, ik weet het honderd procent zeker', antwoord ik. Ik stap in de lift en Jade en Sanne komen erbij staan.
'Welk nummer was het ook al weer? 418 toch?', vraagt Sanne. Ik schud mijn hoofd. '218'.
'218? Serieus?', vraagt Sanne vrolijk.
'Ja...', zeg ik.
'Kamer 217 is de kamer van Ashton!'.
'Wie is Ashton?', vraagt Jade als we de lift uitgaan.
'Die jongen die me bijna elke avond komt ophalen voor een date, Ashton Irwin', zegt Sanne.
'Oh, die! Ik dacht dat hij Kyle heet!', roept Jade.
'Sukkel', mompelt Sanne en ze loopt door de gang op zoek naar kamer 218.
'Hier is het!', roept Sanne als ze drie keer de hele gang heeft afgezocht. We lopen naar de deur, die ik al lang had gezien, en Jade klopt aan. De deur gaat open en ik zie Jonne.
'Louise! Wat doe jij hier?', roept ze vrolijk.
'We moesten naar een andere kamer', zeg ik.
'Zijn jullie dat? Oh, wat super gezellig! Kom binnen!'.
We lopen naar binnen. Snel kijk ik naar de bank. Leeg. Gelukkig, ik zou wegrennen als Louis er weer was. Jonne en Janna praten met Jade en Sanne en ik ga op zoek naar Selah. Ik vind haar in de keuken. Ze is cupcakes aan het versieren.
'Uhm, Selah?', vraag ik. Selah draait zich om. Als ze me ziet veranderd haar mond van een glimlach naar een rechte streep.
'Wat doe jij hier?', vraagt ze bot nadat ze zich weer naar haar cupcakes heeft omgedraaid.
'Ik ben je nieuwe kamergenoot', zeg ik. Ik moet moeite doen om vriendelijk te blijven, ik kan er namelijk niet tegen als mensen stom tegen me doen als ze me niet eens goed kennen.
JE LEEST
Fear and Hope
Fanfiction'Without Hope, there's no Fear. Without Fear, there's no Hope'. Louise is een normaal meisje dat gaat studeren aan London's University. Op die universiteit zit Niall Horan, een badboy die voor niets en niemand bang is. Behalve voor Louise. Zij zorgt...