Fear O16

859 45 25
                                    

Niall's P.O.V.

Ik heb Louise gehad. Die is weer bang voor me, hoop ik. De andere mensen maak ik gewoon bang door mijn bier, drugs en sigaretten te verkopen en iedereen die ik tegenkom te schoppen.

Ik loop naar mijn kast en trek mijn "Badboy-outfit" aan: een zwarte baggy broek, een wit T-shirt en een leren jasje. Ik zet mijn zonnebril op en doe mijn haar goed. Dan trek ik mijn zwarte Vans aan en stop ik mijn mes in mijn broekzak. Ik gooi wat drugs, bier en pakjes sigaretten in mijn rugzak en ben klaar om naar buiten te gaan.

Ik loop over het schoolplein, op weg naar de eerste slachtoffers: drie meisjes met sportkleren aan.

'Hé!', roep ik. Ze kijken weg van hun... Barbiepoppen?

'Oh, daar heb je die loser weer', mompelt één van de drie.

'Ugh', zegt een andere.

Ik loop naar ze toe en mep ze allemaal in hun gezicht. Ze kijken me nog steeds met de "Wat-een-loser-blik" aan. Ik zucht.

'Hier. Tien euro', zeg ik en ik laat drie flesjes bier zien.

'Nee, bedankt. Wij drinken niet', zeggen ze tegelijk terwijl ze opstaan en weglopen. Ik grom even en loop naar een jongen die alleen op een bankje zit. Ik schop hem tegen zijn been. Boos kijkt hij op.

'Kijk uit, loser!'.

Ik kijk hem met samengeknepen ogen aan.

'Geef me geld of je gaat bloed zien', sis ik.

'Nou, laat me maar eens wat bloed zien', zegt de jongen. Ik trek mijn mes uit mijn zak en teken een lijn op zijn onderarm. Meteen begint het te bloeden.

'Gast, kijk uit! Denk je dat je stoer bent, of zo?! Hier heb je m'n geld!', roept de jongen en hij drukt tien euro in mijn hand. Dan rent hij de school in. Ik zucht. Hij moet wegrennen uit angst, niet uit pijn.

'Wil je wat sigaretten? Eén pakje voor tien euro', zeg ik tegen een jongen die aan het roken is.

'Gast, ik heb zelf, dat zie je toch', zegt hij.

'En wat nou als dat pakje opeens in het water valt?', vraag ik. De jongen haalt zijn schouders op. Ik kijk hem grijnzend aan en sla het pakje sigaretten uit zijn hand. In een mooie boog valt het in het pas aangelegde slootje.

'Sukkel', mompelt de jongen en hij loopt weg.

Dit heeft geen zin. Ze moeten bang zijn, nu werken deze trucjes niet. Ik ga gewoon een paar kinderen in elkaar slaan, net als bij Louise. Dat moet helpen.

Ik loop naar binnen en kom op weg naar de toiletten langs Louise en haar vriendinnen, Sanne en Jade dacht ik. Ze lopen in een grote boog en met bange blikken in hun ogen om me heen. Ik grijns tevreden. Dat zijn er al drie, nog maar een paar duizend te gaan. Ik ga de toiletten in en doe de deur op slot. Er zijn twee deuren op slot, twee mensen dus. Als ik iemand hoor doortrekken ga ik snel een toilethokje in. Ik hoor de persoon vertrekken en kom weer uit mijn hokje. Opnieuw doe ik de deur van de kamer met alle toiletten op slot en wacht ik tot de laatste persoon doortrekt. De deur gaat open en Katy stapt naar buiten. Iedereen kent Katy, ze is het populairste meisje van de school. Als zij bang voor me is, duurt het niet lang meer voor de hele school bang voor me is.

'Oh, hé, loser', zegt Katy terwijl ze naar de wasbak loopt. Ik grijp haar kraag vast en trek haar naar achter. Dan duw ik haar tegen de muur.

'Waag het niet om me nog één keer zo te noemen', sis ik.

'En wat als ik dat toch doe?', vraagt ze, 'Loser'.

Ik sla keihard in haar buik. Katy krimpt ineen.

Fear and HopeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu