Niall's P.O.V.
Ik word wakker door iemand die mijn schouder heen en weer schudt. Ik kreun en draai me om. De persoon gaat door en ik hoor gesnik. Ik pak mijn kussen onder mijn hoofd vandaan en begin om me heen te slaan.
'Niall', snikt Louise's stem.
Ik frons en kom overeind. Ik wrijf even in mijn ogen en kijk Louise aan. Haar gezicht zit onder de tranen. 'Wat is er?', vraag ik met een ochtendstem.
'H-Harry is h-hier'.
Mijn ogen vliegen open. 'Wat?!'.
'Hij-hij... Ik zag hem over straat lopen toen ik doo-door het raam kee-keek'.
Mijn hart begint sneller te kloppen. Dit is niet goed. Dit is helemaal niet goed. Ik gooi de dekens van me af en wil opstaan, maar Louise houdt me tegen.
'Hij kan niet weten dat we hier zijn, i-ik denk dat we gewoon moeten gaan sla-slapen'.
'Waarom ben je dan bij mijn bed?', vraag ik geïrriteerd als ik weer ga liggen.
'Ik ko-kon niet slapen'.
Ik zucht en schuif op zodat Louise naast me kan komen liggen. Ze kruipt dicht tegen me aan en ik krijg het meteen gloedheet. Mijn hart klopt nog sneller en ik leg ongemakkelijk mijn armen om haar heen.
'Niall?'.
'Hm?'.
'Als... Als er iets gebeurd, moeten we dan niet... Vrienden zijn?'.
'Hoe bedoel je?'.
'We kunnen het beter goedmaken'.
Ik kijk Louise lang aan. 'Niall...', fluistert ze. Ik zeg niks. 'Ik hou van je', fluistert ze nog zachter.
Nu gaat mijn hart nog sneller kloppen en ik denk dat het gaat ontploffen, al helemaal als Louise's lippen steeds dichter bij die van mij komen. 'Ik hou ook van jou', fluister ik, net voordat onze lippen elkaar raken.
Als we nog steeds niet hebben gekust, vliegt de deur open. Ik kijk op en mijn adem stokt in mijn keel.
Daar staat...
Badend in het zweet schiet ik overeind. Het was een droom. Het was allemaal maar een droom.
Maar waarom leek het dan zo echt? Het leek meer een...Waarschuwing of zo.
Ik zie zijn gezicht nog steeds voor me. Een gemene grijns, groene ogen.
Harry Styles.
Wat als het iets betekent? Wat als Harry hierheen komt? Wat als hij weet dat het hele bananen-ding nep is?
"Wat als, wat als, wat als, het is altijd maar wat als. Wat als het niks betekent en jij gewoon superverliefd bent op Louise en bang bent dat iemand jullie uit elkaar haalt? Ik bedoel, je droomde dat jullie zeiden dat jullie van elkaar hielden, Niall".
Ik rol met mijn ogen en stap uit mijn bed. Ik kan nu toch niet meer slapen. Ik trek snel een shirt aan, want misschien is er wel iemand in de kamer. Dat is namelijk altijd zo in films, toch?
Ja.
Ik loop naar de kamer, waar niemand is.
Oh.
Ik pak een glas water en drink het snel leeg. Dan zoek ik in de "voedselbox" die we bij ons hebben naar eten. Ik vind een pak chocolate-chip-cookies en maak het open. Dan klinken er voetstappen en ik draai me om.
Louis.
Zie je, er komt altijd iemand.
'Hé, Niall, wat doe jij hier?'.
JE LEEST
Fear and Hope
Fanfiction'Without Hope, there's no Fear. Without Fear, there's no Hope'. Louise is een normaal meisje dat gaat studeren aan London's University. Op die universiteit zit Niall Horan, een badboy die voor niets en niemand bang is. Behalve voor Louise. Zij zorgt...