Hope O1O

209 17 3
                                    

Niall's P.O.V.

'Dus jij en Louise, hè?', vraagt Liam grijnzend aan me als we van de toiletten teruglopen naar de tafel waar we aan eten.

'Ik en Louise?', vraag ik.

'Ja, als ik niet wist dat jullie geen stel waren, zou ik denken dat jullie, eh... een stel waren'.

Ik kijk hem dom aan. 'Vergeet het maar, ik ga haar niet daten. Nooit'.

Liam grijnst. 'We zullen zien'.

Ik frons en ga op mijn plaats aan de tafel zitten. Liam fluistert iets in Louis' oor en ze beginnen te lachen. Louis fluistert waarschijnlijk hetzelfde in Zayn's oor, die aan de kop van de tafel zit, en Zayn lacht ook. Ze geven elkaar allemaal een high five.

Waar zijn ze mee bezig?

Ik negeer het en begin mijn eten op te eten.

'Waar hebben ze het over?', vraagt Louise aan me.

Ik pers mijn lippen op elkaar en haal mijn schouders een heel klein beetje op.

'Niall... Wat is er?'.

'Niks'.

'Wel waar'.

'Niet waar'.

'Wel waar'.

Ik rol met mijn ogen en en kauw op een stuk kip.

'Wat gaan we eigenlijk tegen die Harry zeggen als we bij hem aan komen?', vraagt Liam.

'Hé, hier heb je je bananen, nu moet je zeggen waarom je Greg hebt vermoord', zegt Louis en hij begint keihard te lachen om zijn eigen grap.

Niemand anders lacht.

'Niet grappig?', vraagt hij.

Iedereen schudt "nee" met zijn hoofd.

Louis stopt gelijk met lachen en kijkt me aan. 'Wat wil jij dan gaan zeggen?'.

Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon, we leggen één tros bananen apart zodat hij die niet ziet en dan vraagt Louise vragen die uiteindelijk leiden naar... Je weet wel. En als het dan niet werkt, gaan we weg en bellen we daarna aan om te zeggen dat we een tros vergeten zijn te geven en dan ga ik gewoon mee en dan moet hij wel praten', vertel ik.

Louis begint te lachen. 'Dan is mijn plan nog beter', schatert hij.

Weer lacht niemand anders dan hij zelf.

'Niet?'.

'Nee, Louis'.

'Oh'.

'Het is een goed plan, Niall', glimlacht Louise.

Ik kijk haar heel kort met een emotieloze blik aan, alsof ik boos ben.

Maar vanbinnen ontplof ik doordat ze zo lief doet.

Oh, God, wat is er met me aan de hand?

"Je bent verliefd".

Henk, stop.

"Het is echt zo".

Ik zei: stop.

"Ik heb gelijk, zoals altijd".

Wat snap je niet aan het woord "stop"?!

Geen antwoord. Mooi zo.

'Hé, zullen we dalijk naar de bioscoop gaan? Er draait een film die volgens heel veel mensen heel leuk is en die begint over... Twee en een half uur', stelt Zayn, die op zijn telefoon bezig is, voor.

Fear and HopeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu