Hope OO1

507 27 55
                                    

*** Deel 2. Hope ***

Niall's P.O.V.

Ik schop een jongen die voorbij loopt tegen zijn kuit zodat hij tegen het meisje voor hem op valt. Ze vallen samen op de grond.

'Hi. Geef me jullie geld of ik vermoordt jullie', zeg ik.

'W-waarmee wil je ons vermoorden dan?', vraagt de jongen.

Ik haal mijn mes uit mijn zak. 'Met dit lieve schatje'.

'O-o-oké, hier is mijn beurs', zegt de jongen en hij geeft me zijn beurs. Ik haal de briefjes eruit en gooi de beurs terug. Snel rent de jongen weg. Ik draai me om naar het meisje, dat inmiddels al is opgestaan.

'Geld of je leven?', vraag ik.

'Je krijgt geen van beide', zegt ze. Ze probeert dapper te zijn maar is duidelijk doodsbang.

'Oh, nee? Kom jij dan maar even mee', zeg ik en ik trek haar mee naar buiten. Het schoolplein is verlaten. Ik duw het meisje tegen de muur. Ik prik zachtjes met mijn mes in haar nek en met mijn andere hand knijp ik in haar arm. Er vormen tranen in haar ogen.

'Geld of je le-'.

Ik word onderbroken door een 'Hé!'. Ik draai me vliegensvlug om en zie twee jongens op me afkomen. Eén jongen heeft bruin haar dat met gel omhoog staat maar niet in een hele hoge kuif. Hij draagt een wit T-shirt met een leren jas, alleen is het niet echt stoer zoals de mijne. De andere jongen heeft zwart haar dat omhoog staat. Hij draagt een spijkerjasje en een zwarte broek.

'Laat haar met rust, man! Wat is jouw probleem?!', roept de jongen met het bruine haar. Ik laat het meisje los en loop boos naar hem toe. Ik probeer hem achteruit te duwen, maar hij is veel sterker en duwt mij achteruit. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes.

'Je bent nieuw, zeker?', vraag ik. De jongen knikt. 'Nou, ik zal je iets vertellen. Ik ben Badboy Horan en ik ben de baas van de leerlingen, dus ook van jou'.

'Gast, doe normaal. Niemand is de baas', zegt de jongen met het zwarte haar.

Er staan een aantal leerlingen om ons heen en er komen er steeds meer bij.

'Oh, nee?', vraag ik, 'Dat zullen we nog wel eens zien'.

Ik sla de jongen met het zwarte haar hard in zijn gezicht. Nou ja, dat probeer ik. Hij ontwijkt mijn vuist. Een paar mensen lachen.

'Ga je stoer doen? Blijf van ons en de andere mensen af, ja? Waarom zou je mensen pijn doen als ze niks hebben gedaan?', vraagt de jongen met het bruine haar.

De twee jongens zijn groter en sterker dan mij. Ik ga dit niet winnen. Ik moet iets zeggen en dan weglopen.

'Dan luisteren jullie toch niet naar me? Ik doe wel alsof jullie niet bestaan. Ik blijf gewoon Badboy Horan en jullie bemoeien je niet met mijn leven', zeg ik en ik loop weg. Ik hoor meer mensen lachen.

Fuck. Die twee jongens maken het me heel moeilijk. Straks word ik weer de loser van de school. Dat mag niet gebeuren.

Ik loop door naar mijn kamer en ga op de bank zitten. Misschien kan ik die jongens ook badboys laten worden. Dat kan wel werken...

Een half uur later zie ik de twee jongens door de gang lopen. Ik ren naar ze toe. 'Uhm, hey', zeg ik.

'Wat moet je, BadboyHoran?'.

'Ik, eh... Sorry voor wat ik deed, ik was mezelf niet helemaal. Ik ben Niall, Niall Horan', zeg ik.

'Nou, Niall, ik ben Liam', zegt de jongen met het bruine haar, 'En dit is Zayn'. Zayn heeft het zwarte haar.

Fear and HopeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu