Niall's P.O.V.
'Hoe gaan we ze daar uit halen?', vraag ik aan Louise.
'Ik heb geen flauw idee'.
'Zou Harry ooit buiten komen?'.
'Ik denk het... Hij moet toch ook gewoon boodschappen doen, naar de kapper, kleren kopen, tattoos laten zetten, pierci-'.
'Ja, ja, ik snap het', onderbreek ik haar. Louise grinnikt en kijkt naar het huis.
'ER KOMT IEMAND NAAR BUITEN!', gilt ze na tien minuten.
'Ssst', sis ik en ik druk mijn hand tegen haar mond. 'Kom', zeg ik. Ik stap langzaam uit de auto en trek Louise mee. We lopen verder het veld in en gaan daar in het hoge gras liggen.
'Waarom liggen we?', vraagt Louise.
'Zo ziet 'ie ons niet', fluister ik terwijl ik elke beweging volg die de persoon maakt. Hij loopt een stuk naar zijn auto en ziet dan onze auto. Hij blijft even stokstijf staan. Dan trekt hij zijn beanie af en haalt hij zijn hand door zijn krullen. Dit moet Harry zijn. Hij zet zijn beanie weer op en loopt in snelle passen naar ons toe. Hij is er nog lang niet en ik kijk even naar Louise. Zij zit met een verrekijker naar Harry te kijken. Ik frons en ruk het ding uit haar hand.
'Hé!'.
'Kop dicht', sis ik. Ik kijk naar de persoon. Het is inderdaad Harry. Ik slik. Hij komt steeds dichterbij. Even later staat hij bij de auto. Ik sluit even mijn ogen. Wat als hij iets ziet waardoor hij weet dat de auto van mij is? Ik hoor hem vloeken en hij stampt op de grond. Dan rent hij terug naar het huis.
Louise en ik blijven nog even liggen en gaan dan terug naar de auto.
'Wat is het plan?', vraagt Louise.
'De auto moet hier weg. Harry zal het huis niet verlaten voordat deze auto weg is', zeg ik.
'Weet hij dat wij hier zijn?'.
'Ik denk het niet, maar misschien ook wel'.
'Hoe ver is de snelweg?'.
'Ver. Toen we de snelweg afreden, reden we nog zo'n half uur'.
Louise zucht. Het is even stil. Dan zegt ze: 'Ik ga er naar toe, jij blijft hier. Als ik over vier uur niet terug ben, bel je me'. Ze pakt haar telefoon, gaat de auto uit en begint te lopen. Ik schud verward mijn hoofd. 'Louise, wacht!', roep ik. Louise draait zich om.
'Je kan die benzine niet dragen', zeg ik, 'Ik ga mee'.
'Nee, er moet iemand bij de auto blijven, wat als Harry komt?', vraagt Louise.
Ik haal mijn schouders op en sta op.
'Niall, jij blijft hier. Ik verzin wel iets. Blijf'.
Ik rol met mijn ogen en ga weer zitten. Ik pak mijn telefoon en kijk wat filmpjes op YouTube. Daar ben ik uiteindelijk drie uur mee bezig. Ik leg na het laatste filmpje zuchtend mijn telefoon weg en begin me af te vragen waar Louise kan zijn. Zo ver is het toch ook weer niet?
Ik pak mijn telefoon en zoek haar naam in mijn contacten. Ik bel haar bijna maar bedenk me dan dat ze misschien gaat denken dat ik bezorgd ben en dat ben ik niet. Denk ik.
...
...
...
...
...
...
Oké, misschien ben ik een beetje bezorgd.
JE LEEST
Fear and Hope
Fanfiction'Without Hope, there's no Fear. Without Fear, there's no Hope'. Louise is een normaal meisje dat gaat studeren aan London's University. Op die universiteit zit Niall Horan, een badboy die voor niets en niemand bang is. Behalve voor Louise. Zij zorgt...