Niall's P.O.V.
'We moeten praten', herhaal ik als Louise niet reageert.
'Waarover?', vraagt ze na een stilte.
'Je weet best waarover', zucht ik en ik plof in de stoel die in de kamer staat.
Louise zegt niks.
'Louise, het spijt me dat-.'
Ze onderbreekt me. 'Niall. Nee.'
'Louise, luister gewoo-.'
'Ik zei: Nee.'
'Louise, ik-.'
'Niall, wat begrijp je niet aan "nee"?!'.
'Damn it, Louise, jij doet helemaal niks om het goed te maken! Jij negeert me alleen maar en zegt niks! Ik weet dat je dit niet leuk vindt, Louise! Ik weet dat je het niet leuk vindt dat we zo tegen elkaar doen dus waarom luister je niet gewoon naar me?!'.
Louise lijkt geschrokken door mijn uitval. Mooi zo.
'Oké, ik luister', zegt ze zacht.
Wat wilde ik ook al weer allemaal zeggen? Damn, ik ben het vergeten.
"Ik hou er niet van om je te helpen, Mr. Huiler, maar nu moet het toch echt wel. Je wilde zeggen dat je bang bent voor de liefde omdat je denkt dat het niet bestaat en je dan een nep leven krijgt, maar je houdt wel heel erg veel van Louise. Dat wilde je zeggen".
Henk. Dat wilde ik echt niet zeggen.
"Ugh, het was te proberen".
'Niall? Ga je nog praten of...', vraagt Louise me.
'Uhm, ja, sorry. Sorry voor alles. Sorry dat ik je in elkaar sloeg op school, ik haatte het om dat te doen, weet je? Sorry dat ik je niet vertrouwde, sorry dat ik zo raar deed, sorry dat ik zo'n sukkel was. Sorry dat ik je ontwijkte, negeerde of gemeen tegen je deed. Sorry voor alles, gewoon... Voor alles'.
"Je moet nog iets zeggen".
Ik weet het. Ik weet het, oké?
"Oké".
Ik rol in mijn gedachten met mijn ogen zodat Louise het niet ziet. Henk is echt de meest irritante persoon ooit.
"En bedankt".
Alsjeblieft.
'Niall. Ik dacht dat je kwam om te praten over... Je weet wel, in de bioscoop', zegt Louise.
Ik zucht en bijt op mijn lip. Wat moet ik nu zeggen? Ik ga echt niet zeggen wat ik voor haar voel, want dat zou echt-
Ik voel helemaal niks voor haar, dus er is niks om daarover te zeggen. Louise is gewoon aardig. En lief en schattig en grappig en mooi en heel erg leuk en-
Nee, nee, nee, nee, nee, nee.
Ik vind Louise niet leuk. Dat kan niet. Dat bestaat niet. Liefde bestaat niet.
"Niall, serieus, wat denk je dan dat dit is? Je voelt dit nooit, Niall, nooit. Je bent verliefd op haar. Heel erg verliefd. Je kan daar niet omheen gaan draaien, het is gewoon zo. En zij is ook verliefd op jou, maar dat gaat ze echt niet toegeven als jij dat niet eerst doet. Jij moet de eerste stap nemen, Niall, echt waar".
Het bestaat niet, Henk. Liefde bestaat niet.
"Misschien bestaat liefde niet, nee. Maar jouw gevoelens voor Louise bestaan wel. En je moet het echt gaan zeggen, of je het wilt of niet".
JE LEEST
Fear and Hope
Fanfic'Without Hope, there's no Fear. Without Fear, there's no Hope'. Louise is een normaal meisje dat gaat studeren aan London's University. Op die universiteit zit Niall Horan, een badboy die voor niets en niemand bang is. Behalve voor Louise. Zij zorgt...