Niall's P.O.V.
Dan klinkt Harry's zware, schorre stem.
'Wat krijgen we nou?!'.
Ik slik en draai me langzaam om. Tot mijn verbazing zie ik Harry's rug. Hij kijkt naar iets voor hem. Volgens mij zit er een eekhoorn of zo. Ik zucht opgelucht en hou daarna gelijk mijn adem in, in de hoop dat Harry het niet hoorde.
Harry gaat aan de slag met de eekhoorn en ik loop geruisloos naar de deur. Dan zie ik dat de deur die ik probeerde open te maken, open is. Blijkbaar is mijn speldjes truc gelukt. Ik loop er snel heen en zie een trap. Dan klinken Harry's voetstappen. Snel trek ik de deur dicht, waardoor het pikdonker is. Shit. Ik had naar buiten moeten gaan. Toch loop ik de trap af. Ik voel een beetje aan de muren en vind dan een deurklink. Ik duw hem omlaag en trek de deur open. Nog meer donker. Ik begin langs de muren te lopen, op zoek naar een lichtknop. Dan klinkt er een stem.
'Volgens mij is er iemand'.
Ik schrik me kapot en bots met mijn hoofd tegen de muur.
'Fuck', mompel ik.
'Niall?! Ben jij dat?!', fluistert Louis' stem enthousiast.
Mijn ogen worden groot.
'Louis!', roep ik blij, fluisterend.
Ik begin te lopen, maar vind Louis niet.
'Waar ben je?', vraag ik.
'De lichtknop zit ergens links van de deur'.
Ik begin aan de muur naast de deur te voelen. Dan voel ik een knopje. Ik klik en het licht flitst aan. Mijn mond valt open als ik Louis (en Selah) zie. Ze zitten helemaal onder de schrammen, blauwe plekken en het bloed. Hun kleren zijn gescheurd. Ik ren naar ze toe en vraag wat er gebeurd is. Ze beginnen een heel verhaal te vertellen. Dan roept Harry's stem 'BEHANDELTIJD!'.
Louis en Selah kijken verbaasd naar elkaar.
'We zijn al twee keer geweest, toch?', vraagt Louis. Selah knikt.
'Wacht... Wat is "behandeltijd"?', vraag ik.
'Maakt niet uit, verstop je want Harry komt!', sist Selah. Ik ga snel onder een zwart laken liggen. Louis en Selah lopen weg en even later klinkt het geschreeuw en gegil weer. Ik frons. Harry's schema is veranderd. Of hij doet op zaterdag iets anders.
Ik hoor voetstappen op de trap die naar de verdieping met het bloedbed gaat. Snel spring ik op. Ik ren de eerste trap op en ga achter de deur staan. Ik moet ervoor zorgen dat hij niet op slot gaat zodat we weg kunnen.
Louis en Selah worden naar binnen geduwd en de deur wordt dichtgegooid. Snel steek ik mijn voet er tussen en meteen trek ik hem weer weg.
'Ugh, eerst mensen in het veld, dan die boze man en nu gaat die stomme deur niet dicht', mompelt Harry. Dan loopt hij weg. Ik zucht opgelucht en loop naar Louis en Selah. Ze beginnen met uit te leggen wat "behandeltijd" is als mijn telefoon gaat.
Louise
Ik frons en neem op.
'Niall, Harry reedt net weg, kom naar buiten!', roept ze.
Meteen hang ik op. Ik spring op en trek Louis en Selah mee naar boven. Ik merk dat Louis heel moeilijk loopt.
'Lou, wat is er met je been?', vraag ik.
'Het doet pijn, al vanaf... Die keer dat we probeerden te ontsnappen. Maar dat maakt niet uit, wat gaan we doen?', zegt Louis.
'Ontsnappen', antwoord ik. Ik ga straks wel door over zijn been.
JE LEEST
Fear and Hope
Fiksi Penggemar'Without Hope, there's no Fear. Without Fear, there's no Hope'. Louise is een normaal meisje dat gaat studeren aan London's University. Op die universiteit zit Niall Horan, een badboy die voor niets en niemand bang is. Behalve voor Louise. Zij zorgt...