Hoofdstuk 25

1.6K 22 0
                                    

Fenna POV

Ik druk op de bel en niet veel later doet een jongen open. 12 jaar, blond haar, blauwe ogen, mijn broertje. 'Fenna.... is dat..Matthy?!' 'Jep' Zegt Matthy en hij geeft mijn broertje een boks. 'Nou... uhm.. dit is mijn broertje, Jesper.' Zeg ik. Jesper kijkt nog steeds verbaast naar Matthy. Ik stap naar binnen met Matthy. Matthy lijkt het allemaal minder eng te vinden dan dat ik dat vind. Mijn moeder is in de tuin en mijn vader zit boven, denk ik. We stappen verder de kamer in en ik zie dat mijn vader op de bank zit. Hij kijkt naar zijn ipad. 'Fenna ik hoorde een jong....' Verder kwam hij niet. Hij zag Matthy naast me staan. Net toen ik niet wist wat ik moest zeggen deed Matthy het woord al. 'Hallo, ik ben Matthy, de vriend van Fenna.' Zegt Matthy en hij steekt zijn hand uit. Mijn vader staat op en schud hem de hand. 'Ik ken jou ergens van.' Zegt mijn vader. 'Omg' zeg ik zacht en ik sla zacht tegen mijn hoofd. 'Fenna zal het wel eens over mij hebben gehad.' Zegt Matthy. Mijn vader kijkt me een beetje verbaast aan, daarna geeft hij me een goedkeurend knikje. We hebben het moeilijkste gedeelte gehad. Mijn moeder doet er nooit zo moeilijk over. Net toen we ons wouden omdraaien stond mijn moeder al achter ons. Ik denk dat ze alles gehoord heeft. Matthy steekt zijn hand uit naar mijn moeder. 'Hallo, ik ben Matthy.' Zegt Matthy vriendelijk.

Nadat mijn moeder, mijn vader en mijn broertje zich hebben voorgesteld neem ik Matthy mee naar mijn kamer. Ik plof op mijn bed neer en ik zucht diep. 'Mijn gezin is echt een ramp, ugh.' Zeg ik. 'Awh valt wel mee hoor.' Zegt Matthy en hij gaat naast me op bed zitten. Hij slaat zijn arm om me heen en geeft me een kusje op mijn wang. 'Weet je, ik denk dat ik het ga bijleggen met Koen.' Zeg ik. 'Ik denk dat dat ook beter is voor jullie bankzitters, want door mij hebben jullie nou ruzie.' Matthy knikt. 'Mag ik Koen zijn nummer van je?' Vraag ik aan Matthy. Hij knikt en hij stuurt Koen zijn nummer naar mij toe. Ik start whatsapp op en open een nieuwe chat met Koen. 

ik: Hai, dit is Fenna

Koen is meteen online

Koen: hai Fenna

Koen: ik had niet gedacht jou nog te spreken

Ik: Ik heb me bedacht, ik wil het met je bijleggen,Dat is denk ik ook beter voor de bankzitters. 

Koen: Het was dom van mij, wat ik heb gedaan. Ik heb er spijt van

Ik: Ik aanvaard je excuses maar als ik jou was zou ik ook nog even sorry zeggen tegen Matthy

Matthy heeft het hele gesprek meegelezen. Niet veel later kreeg Matthy ook een appje. 

Koen: Het spijt me man, ik had dat nooit mogen doen

Matthy: Is goed gap, maar deze ruzie houden we tussen ons drieën

Koen: is helemaal prima

Matthy POV

Ik ben toch wel blij dat het weer goed is tussen Koen en mij. Als ik naar de tijd kijk op mijn telefoon schrik ik. Het is al 18.00. Mijn ouders komen bijna thuis. 'Fenna, ik moet gaan, mijn ouders komen bijna thuis.' We staan op en geven elkaar nog een laatste kus en knuffel. Als we samen naar beneden komen zeg ik nog even tot ziens tegen Fenna haar ouders. Ik moet wel een goede indruk achterlaten. Ik stap in mijn auto en Fenna zwaait nog even naar me. Een uur later kom ik thuis en ik zie dat mijn ouders al thuis zijn. kut. Als ik binnen kom vragen ze me waar ik was. 'ik was bij Koen en Rob.' Lieg ik en ik geef Ezra, die op de bank zit, een knipoog.

Dreams Come True||bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu