Hoofdstuk 32

1.4K 22 0
                                    

Fenna P.O.V

Fleur had me geappt. Ze zei dat ze met Rob ging afspreken en ze was helemaal blij. Maar ik weet dat het niet goed gaat aflopen. Ik ben in het gesprek mee gegaan, mede omdat ik haar niet wil kwetsen en omdat ik vind dat Rob het moet vertellen. Ik vind het wel sneu voor haar, ze zag er zo gelukkig uit. Ze zal echt kapot zijn. Ik schud me uit mijn gedachten en ik ga op mijn bureau stoel zitten. Ik start mijn computer op. Ik kijk nog even of ik nog appjes heb, niks. Als mijn computer is opgestart, start ik ook skype op. Even kijken wie er online zijn. Raoul, Mathijs, Koen en Milo. Ik had Matthy vanmorgen gevraagd of hij kon skypen, maar hij had het ter druk zei hij. Ik heb geen zin in leren dus dat doe ik gewoon niet. Dus... met wie zal ik eens gaan skypen. Raoul? Neh. Mathijs? Ook geen zin in. Koen? Toch maar niet. Dan blijft Milo over. Zou ik hem wel lastigvallen? Aawh waarom ook niet. 

Ik: Milo, ff skypen?

Milo: Hoezo?

Ik: Nou gewoon ik verveel me. 

Milo: Waarom ook niet

Even later zit ik in een call met Milo. 

Milo: 'Ik snap nog steeds niet waarom je wou skypen met me.' 

Ik: 'Matthy kon niet en ik verveelde me, en bovendien kunnen we elkaar ook beter leren kennen.'

Milo: 'Aha?'

Ik: 'Dus wanneer komt de crossbar challenge online?'

Na twee uren met Milo geskyped te hebben moest hij gaan. Dus ben ik naar beneden gelopen om wat te eten, ja ik had honger. Ik zit net op de bank,  als ik opeens de deurbel hoor. Wie zal dat zijn. Ik werp een blik op de klok en ik zie dat het al drie uur is. Ik sta op en loop naar de deur toe. Ik doe de deur open en zie Fleur voor me staan met tranen in haar ogen. Ze doet een stap naar binnen en begint te huilen. Ik sla mijn armen om haar heen en vraag wat er is. Ik weet wel wat er is maar dat hoeft zij niet te weten. 'R..Rob h-heeft....' Verder komt ze niet en ze begin nog harder te huilen. Ik wrijf rustgevend over haar rug heen. 'Heb je zin in chocola?' Ze knikt. Ik loop naar de keuken toe en trek de deur van de voorraad kast open. Ik haal er een tony chocolonely uit en breng het naar Fleur. 'Heb je een horror film?' zegt Fleur na een tijdje. Ik knik en ik zoek een leuke horror film op om te gaan kijken. 'Die wil ik kijken.' Zegt Fleur en ze wijst naar het scherm. 

Nadat we de film hebben gekeken is het al zes uur. 'Ik ga denk ik maar.' Zegt Fleur. Ze loopt naar de deur maar draait zich daarna weer om. 'Een vraagje, wist jij het dat Rob het uit wou maken?' Ik weet nu niet of ik moet liegen of niet. Ik besluit de waarheid maar te vertellen. 'Ja ik wist het.' Zeg ik. Opeens veranderd Fleur haar gezichtsuitdrukking van verdrietig naar boos. 'Hoezo heb je me niks vertel?!' Schreeuwt ze bijna. 'Omda...' 'Nee weet je, laat maar.' Ze smijt de voordeur met een klap dicht en ze is weg. 

Kort daarna zijn mijn ouders terug gekomen van werk en mijn broertje terug van voetbal. Nadat we hebben gegeten ben ik gelijk naar boven gesprint. Ik pak mijn telefoon van mijn bureau en open whatsapp. Ik ging naar de R in mijn whatsapp contacten. 

Ik: Dus.... het is nu uit?

Rob: jep

Ik: zijn jullie nog wel vrienden?

Rob: dat weet ze niet

Rob: daar moest ze nog over na denken

-

Dreams Come True||bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu