Haziq menarik kerusi perlahan di sebelah Jake. Dia melemparkan senyuman ke arah Mia yang turut berada di situ. Opy menyandar di kerusinya, dengan tangan kanannya diletak di belakang kerusi Mia.
" Wahhhh ! My Love dah datanglah. Hihihi. "
Sengaja Jake menggesel badannya dengan Haziq. Naik geli geleman Haziq dibuatnya.
" Kau apahal lahnet !? Eeeyyy jijiklah aku. Pleaselah duh ! "
Haziq menolak badan Jake menjauhinya. Jake mencebik dah menghentak-hentak kaki di atas kecil.
Terhambur gelak Mia. Opy hanya tersengih melihat. Dah biasa.
" Tulah you Jake. I already told you to find someone. But you won't. "
Ujar Mia Nazeeha. 😍 Ada juga dia cuba nak kenen-kenenkan dengan a few of her friends but ditolak mentah-mentah. Macam-macam alasan dia bagi.
" Oh my babe Mia ! Like you don't know me. Im not ready yet. Im still young duh. Girlfriend ni bila-bila pon boleh cari. But, not now for sure. "
Jake memberi alasan. Dia menghenjut bahu tanda tak kisah. Dia tak desperate sangat nak awek.
Haziq menggeleng kepala ke arah Mia.
" Tak payah nak kisah sangat dengan mamat tenuk sebelah ni Mia. Kan aku dah cakap yang dia ni gay ! "
Selamba Haziq berkata. Jake terus menumbuk tangan Haziq.
" Babi betul. Hmphhh. "
Jake menggumam sendirian tapi didengari oleh Haziq, Mia dan Opy. Tergelak mereka semua. 😹
Jake memang manja !
Kalau diikutkan, Jake ialah yang bongsu di kalangan mereka bertiga. Opy yang first diikuti dengan Haziq, second.
Opy dah 28, Haziq 26, Jake 24. Semuanya beza 2 tahun. Tapi itu langsung tidak menjejaskan persahabatan mereka. Yang paling penting is respect each other 👌 Susah senang bersama.
" Cik "
Panggil Opy. Seorang pekerja perempuan yang lalu melepasi meja mereka berempat.
" Nak order dah ke ? "
Tanya waiter itu sopan. Tadi dia datang nak mengambil order tapi disuruh sekejap lagi sebab nak menunggu rakannya.
" Yes. Ermm saya nak Horlick suam satu. Sayang ? "
Tanya Opy seraya menoleh ke arah Mia yang sudah memerah pipinya. Malu bila Opy panggil dia sayang di depan orang lain. Dengan Haziq dan Jake pon dia dah kebas pipi, apetah lagi orang luar. Erm 🙈
" Sama macam abang lah. Erm Mia nak makan mee goreng mamak tau. "
Opy memberitahu pesanan Mia kepada waiter tersebut.
" Nak milo ais satu dan saya nak nasi goreng cinta dibuat dengan penuh kasih sayang. Have a lots of love and make sure you yang hantar tau nanti. "
Jake menyengih tak bersalah sambil menopang dagu memandang waiter tersebut.
Berkerut kening waiter yang dikenali sbg Sara mendengar. Apa yang mamat ni nak makan sebenarnya ? Lambat-lambat dia mengukir senyuman kekok. Dia tick je bahagian nasi goreng. Lantaklah eah !
Tergelak Haziq, Mia dan Opy. Mula dah Jake ni. Suka tau buat orang tak selesa dengan dia.
" Lagi ? "
Tanya Sara sopan. Dia kena sentiasa tunjuk sikap dan riak muka yang positif walaupun terpaksa berhadapan dengan customer yang macam puaka !