14 ; Keliru

1K 58 3
                                    

Yara sibuk mengemas barang-barangnya. Toya, Alibu dan Jad turut bertandang ke rumah untuk menolong. Hasil perbincangan sewaktu di hospital tempoh hari, mereka bertiga bersetuju dengan keputusan Yara untuk berpindah kolej. Dia tak lagi jadi penuntut Ranaco.

Nak diikutkan hati, Yara nak masuk Aswara. Ambil bahagian tarian sebab dia suka menari. Tapi itulah, macam tak berbaloi. Mak pon mesti marah dia kaw-kaw punya. Jadi dia buat keputusan nak masuk ke MSU aja. Sama tempat dengan Sara. Bestgirlfriend dia. Course pon kemungkinan sama juga. Nak tahu course apa ? Tunggulah nanti !

Haziq pula dah berangkat pulang. Lepas saja hantar Yara pulang ke rumah sewanya, malam itu terus dia gerak balik. Puas Yara halang, suruh dia stay hotel satu malam. Takkanlah nak suruh Haziq tidur rumah sewa dia walaupun ada bilik lagi satu. Tapi ditolak mentah-mentah oleh Haziq. Nak juga balik malam tu. Yara mampu mengeluh je.

Tapi memang sepanjang perjalanan Haziq tu, Yara call Haziq dan disuruh biar je. Walaupun mereka tak berbual sangat, Yara tetap tak bagi Haziq tutup call. Dia nak teman Haziq memandu katanya. Dia risau keselamatan Haziq. Haziq turutkan aja. Kalau tak, memang bising tak sudah minah pendek tu seorang.

Yara sendirian di dalam bilikya mengemas pakaiannya. Jad, Alibu dan Toya ? Tah apalah yang diaorang berkemas dekat ruang tamu tu. Dia punya bising, sampai naik pekak rasa. Tapi Yara buat lek je. Lantaklah. Jangan sampai ada yang patah riuk sudah.

" Sakitlah babi !  "

" Kaulah babi !  "

" Eh pahal lak aku babi. Ni haa setan ! "

" Bontot hang setan ! "

" Arghhhhhhh "

Yara menggeleng kepala je dengar jeritan masing-masing. Nak taknak Yara bangkit juga. Nak pergi tengok apa yang gondol 3 ekor tu buat sebenarnya. Tolong mengemas ke tolong menyepah.

Bulat mata Yara bila tiba dekat ruang tamu. Kusyen habis berterabur. Ada yang tersangkut atas rak buku lagi. Sofa habis senget benget. Dah tak tahu kemana arah. Tunggu masa nak terbalik je. Dengan buku-buku yang sentiasa terletak elok di dalam rak, habis berteraburan di atas lantai. Alas meja habis terperosok bawah sofa.

What the hell is going on here !?

" Arghhhhhhhhhhhhhhh ! "

Jad, Toya dan Alibu yang sedang bercakaran sesama sendiri, berhenti dari aksi masing-masing apabila mendengar jeritan maut dari Yara. Oh ! Oh ! We dead !




________________________

Apa pon tak boleh. Sepatutnya Yara dah boleh agak apa yang akan jadi. Budak 3 orang tu memang menyusahkan. Menyakitkan hati, menyakitkan kepala. At last, Yara buat semua sendiri. Dia halau teruna bertiga tu keluar dari rumah sewa dia. Dasar tak berguna.

Hampir 4 jam, Yara bertungkus lumus sendirian, akhirnya semua selesai. Barang-barang yang dia nak bawa balik, siap dipacking. Rumah yang bersepah macam lubuk tikus pon dah siap dikemas rapi. Teratur sama macam pertama kali dia melangkah masuk ke dalam rumah ini. Memang habis lencun baju seluar semua dengan peluh. Kalau dia dah mula bekerja, selagi tak siap memang tak berhenti. Berhenti pon sebab nak minum air. Lepastu sambung lagi.

Selesai membersihkan diri semua, Yara terus terdampar di atas katil. Dia kepenatan. Esok atau lusa dia akan pulang ke hometown. Warghhh tak sabarnya. Hm tapi dia tetap sedih sebab terpaksa berhenti dari Ranaco. Actlly, bukan sebab Haziq je dia nak berpindah. Keputusannha untuk berpindah pon ada kena mengena dengan Pn. Halis.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now