26 ; She said no !?

1K 86 12
                                    

Aku nak 30 votes ? Boleh tak agak-agak ? Hmmm 😤

Sorry sebab bagi fake hope semalam guysss. HAHAHAHAHA. I TERTIDO AWAL. So, nah belanja.





_______________________








Ruang tamu En. Iskandar sunyi sepi. Yang tua-tua duduk di atas sofa manakala yang muda bersila di lantai. Maklumlah kerusi tak banyak. Hahaha. Cuma kedengaran bunyi dari televisyen. Itu pon tidak kuat mana. Tapi disebebkan suasana yang memang sunyi membisu, jadi kedengaran.

" Ehem. "

Haziq berdehem. Dia duduk berlipat menghadap En. Iskandar dan Pn. Halis.

Yara di sebelah dah cuak. Gila ! Haziq gila ! Yara berdebar. Dia tariknya lengan Haziq. Tapi Haziq buat tak peduli.

" I have something to tell. "

Ujar Haziq. Langsung takada nada gugupnya.

" Ada apa ni Haziq ? "

Tanya En. Iskandar.

" Haah. Ada apa ? "

Ujar Pn. Halis pula.

" Saya nak masuk meminang Yara. "

Bam ! En. Iskandar dan Pn. Halis tergamam. Bukan tu je, yang lain turut tergamam sama. Yara dah menekup muka. Oh my god !

" Dah beberapa bulan saya dengan Yara and i decide to marry her. Maybe tak masuk akal. But, im serious, sir. I really want to marry her. I want to take care of her. I want to live with her forever. Till i die. Till my last breath. I want to have family with her because i love her. The important things is she change me. She change my life. She change everything. She make me a better person. She mean a lot to me. "

Haziq luah seikhlas hati dia. Walaupun baru berapa bulan dia kenal Yara, bercinta dengan Yara tapi dia yakin. Dia yakin. Dia dah buat solat istikharah. Minta petunjuk Allah. Dah banyak kali sebenarnya dia buat. Baru beberapa hari lepas dia dapat petunjuk.

Haziq taknak tunggu lama. Lagipun takkan nak usung Yara kesana kemari tanpa ikatan. Lama-lama sangat nanti, apa kata family Yara. Haziq pon dah on the way 30'. Hahahahaa. Sekarang dia dah 26 tahun. Dia ada kerjaya. Dia ada rumah. Gaji dia beribu-ribu. Aset dia berjuta. Dia ada kereta 3 biji. Dia ada motor 2 biji. Semuanya dah cukup kalau dia dah nak mendirikan rumah tangga.

Fatin dah berfangirling. Awww. Haziq so sweet. Untunglah Yara. Yara muda dari dia. Tapi Yara dah nak kahwin. Warghhhhh. Dia pula yang rasa excited. Fatin dan mengesot ke sebelah Yara. Terus ditarik Yara dalam pelukan. Yara membalas.

" Congrats you bijh ! "

Teruja Fatin berbisik. Yara mengguman.

Sara turut mengesot ke arah Fatin dan Yara. Dipeluk dua-dua sekali. Sara pon excited. Tak sangka yang Haziq akan lamar Yara. Dua-dua sahabat dia dah kahwin. Huwarghhhhh. Syakira cuma tengok dari jauh je. Dia tak suka. Dia benci. Menyampah. Dalam hati dah berbakul-bakul caci maki pada Yara.

Haidar, Toya, Jad, Alibu dah bersorak kecil. Termasuk Adi dengan twin dia. Siulan dan usikan kedengaran. Mengusik Yara dan Haziq. Haziq muka stone je. Tak boleh gelak. Kita kena serius. Nanti kena tolak pula pinangan dia. Haahahaha.

En. Iskandar mengangguk kecil. Dia faham. Pn. Halis memegang tangan En. Iskandar. Pn. Halis melemparkan senyuman ke arah Haziq. Dia nampak wajah Haziq. Dia nampak kesungguhan Haziq. Dia nampak keikhlasan dalam setiap kata-kata Haziq. En. Iskandar berdehem.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now